آلودگی آب و هوا در سال ۲۰۲۲ به سطح بی سابقه رسید

گزارش بودجه کربن جهانی نشان می دهد آلودگی آب و هوا در سال ۲۰۲۲ نه تنها کاهش نداشته بلکه رکورد تازه ای را نیز ثبت کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش بودجه کربن سالانه توسط حدود ۱۰۰ محقق بین المللی تهیه میشود. این گزارش در سال ۲۰۲۲ آلودگی بی سابقه […]

گزارش بودجه کربن جهانی نشان می دهد آلودگی آب و هوا در سال ۲۰۲۲ نه تنها کاهش نداشته بلکه رکورد تازه ای را نیز ثبت کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش بودجه کربن سالانه توسط حدود ۱۰۰ محقق بین المللی تهیه میشود. این گزارش در سال ۲۰۲۲ آلودگی بی سابقه ای را نشان می دهد بطوری که انتشار گازهای گلخانه ای در این سال به رکورد جدیدی رسیده است. به گفته کارشناسان جهان تنها ۹ سال دیگر فرصت دارد تا از این فاجعه جلوگیری کند.

این گزارش نشان می دهد پدیا اکسید کربن که در اثر استفاده از سوخت های فسیلی بوجود آمده است حتی از بالاترین حد تعیین شده در سال ۲۰۱۹ نیز بالاتر رفته و در صورت ادامه این روند تنها طی ۹ سال دیگر از حد مجاز آلودگی نیز فراتر خواهد رفت.

در صورت ادامه این روند تا سال ۲۰۵۰ بیشتر کلان شهرها با گرمایش زمین مواجه خواهند شد. بدین ترتیب حدود ۳۵۰ میلیون نفر باید گرمای بی سابقه در زمین را تحمل کنند. البته کمبود آب نیز برای ۵۰ درصد از مردم جهان به دلیل کاهش منابع آبی اتفاق می افتد. به گفته محققان این افزایش دو درجه ازچی دما باعث نابودی ۹۹ درصد از صخره های مرجانی خواهد شد‌.

با هدف حل این بحران نمایندگان کشورهای جهان نشستی را این هفته در مصر آغاز خواهند کرد. این نشست با هدف تاکید بر کشورهای ثروتمند که بیشترین سهم در ایجاد این آلودگی ها داشته اند، برای جبران خسارت برگزار خواهد شد. علاوه بر آن با کشورهای مختلف مذاکراتی انجام خواهد شد تا بتوان آنها را ملزم به تعهداتی در زمینه کاهش آلودگی کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال