رکوردشکنی هواپیمای خورشیدی ایرباس با پرواز ۱۷ روزه بدون توقف در لایه استراتوسفر

هواپیمای خورشیدی ایرباس توانسته است تنها با کمک انرژی خورشیدی حدود ۱۷ روز در لایه استراتوسفر بدون توقف پرواز کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هواپیمای خورشیدی ایرباس به نام زفیر اس Zephyr S قصد دارد رکورد قبلی خود که ۲۶ روز پرواز بی وقفه بوده است را بشکند. به گفته ایرباس […]

هواپیمای خورشیدی ایرباس توانسته است تنها با کمک انرژی خورشیدی حدود ۱۷ روز در لایه استراتوسفر بدون توقف پرواز کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هواپیمای خورشیدی ایرباس به نام زفیر اس Zephyr S قصد دارد رکورد قبلی خود که ۲۶ روز پرواز بی وقفه بوده است را بشکند. به گفته ایرباس این هواپیما آزمایش های مختلفی را در ارتفاع بسیار بالا انجام می دهد. در حال حاضر نیز تنها از انرژی خورشیدی برای پرواز استفاده می کند.

ایرباس این هواپیما را طوری طراحی کرده است که می‌تواند بدون توقف و برای مدت های طولانی در لایه استراتوسفر باقی بماند. تاکنون ۱۷ روز از پرواز بدون وقفه این هواپیما گذشته است. هواپیمای Zephyr S که به عنوان یک پهپاد و یک شبه ماهواره یا ماهواره کاذب نیز خوانده می‌شود در ماه ژوئن از میدان آزمایشی یوما ارتش ایالات متحده در آریزونا کار خود را آغاز کرد. این هواپیما می تواند به عنوان یک حسگر برای ارتش مورد استفاده قرار بگیرد. ردیابی این هواپیما نیز از طریق یک نرم افزار ردیابی پرواز به صورت آنلاین انجام می شود.

طبق گفته ایرباس این هواپیما با کمک توانایی خود در استراتوسفر می تواند برای چندین ماه به صورت بی وقفه باقی بماند و قابلیت هایی مانند نظارت بر گسترش آتش سوزی ها یا نشت نفت، نظارت و ردیابی چشم‌انداز محیطی برای مشتریان تجاری و نظامی انجام دهد. این هواپیما یک بال ۲۵ متری و یک بدنه کوچک دارد تا بتواند بهترین عملکرد را در پرواز در ارتفاع بالا داشته باشد. وزن آن حدود ۷۵ کیلومتر و به نوعی یک هواپیمای سبک محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال