قلب سرد جدیدترین هواپیمای ایرباس با سوخت هیدروژنی رونمایی شد

هواپیمای جدید ایرباس می تواند با سوخت هیدروژن با دمای منفی ۲۵۳ درجه سانتیکراد کار کند. ایرباس اکنون روی ساخت مخازنی برای ذخیره این سوخت هیدروژنی مار می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ایرباس در اعلامیه از ساخت جدیدترین هواپیمای خود که با سوخت هیدروژنی کار میکند خبر داد. این […]

هواپیمای جدید ایرباس می تواند با سوخت هیدروژن با دمای منفی ۲۵۳ درجه سانتیکراد کار کند. ایرباس اکنون روی ساخت مخازنی برای ذخیره این سوخت هیدروژنی مار می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ایرباس در اعلامیه از ساخت جدیدترین هواپیمای خود که با سوخت هیدروژنی کار میکند خبر داد. این شرکت به دنبال توسعه مخازنی برای ذخیره هیدروژن برودتی است تا بتواند هواپیماهای آینده خود را پشتیبانی کند.

ایرباس هواپیماهای جدید خود را با قلب سرد نام گذاری کرده است. این هواپیما در راستای ساخت هواپیماهای جدید این شرکت مبتنی بر هیدروژن تولید شده است. طبق اعلام ایرباس هدف از تولید این هواپیما عرضه هواپیماهای فاقد آلایندگی به بازار است. اما هیدروژن به عنوان سوخت باید در دمای فوق سرد ذخیره شود.

طبق توضیحات ایرباس با کمک دو فناوری مجزا می توان از هیدروژن به عنوان سوخت در هواپیما استفاده کرد. یکی از آنها استفاده از موتورهای توربین گاز اصلاح شده و دیگری استفاده از سلول های سوختی هیدروژنی برای تولید نیروی الکتریکی است. می توان در رویکردی دیگر نیز هر دو فناوری را بطور همزمان استفاده کرد.

البته ایرباس به موضوع مهمی نیز اشاره کرده که آن سرد نگه داشتن هیدروژن است. بطوری که برای استفاده از آن در هواپیما باید تا دمای منفی ۲۵۳ درجه سانتیگراد سرد شود و در طول پرواز نیز بطور مداوم در این دما نگهداری شود.

به همین دلیل ساخت مخازن ذخیره سازی در هواپیماهای هیدروژنی در پروازهای آینده بسیار ضروری است. البته مهندسی این مخازن دشوار است و با هواپیماهای سنتی بسیار تفاوت دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال