قابلیت ایردراپ به گوشی‌های اندرویدی نیز خواهد آمد

گوگل اعلام کرده است در حال توسعه راهکاری به نام Nearby Share است که قابلیتی شبیه ایردراپ دارد و کاربران اندرویدی به زودی می توانند از این روش اشتراک گذاری استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قابلیت جدید گوگل به نام Nearby Share در مراحل پایانی تست قرار دارد. این قابلیت […]

گوگل اعلام کرده است در حال توسعه راهکاری به نام Nearby Share است که قابلیتی شبیه ایردراپ دارد و کاربران اندرویدی به زودی می توانند از این روش اشتراک گذاری استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قابلیت جدید گوگل به نام Nearby Share در مراحل پایانی تست قرار دارد. این قابلیت شبیه به ایردراپ در گوشی های اپل است که از طریق آن می توان فایل ها را با سرعت بیشتر به اشتراک گذاشت. اگرچه هنوز عرضه این قابلیت به طور کامل از طریق گوگل تایید نشده است. اما می‌توان به عرضه آن در آینده نزدیک امیدوار بود. به نظر می رسد کلیه کاربران اندرویدی که از نسخه ۶ به بعد این سیستم عامل استفاده می‌کنند می توانند این قابلیت را دریافت کنند.

قابلیت اشتراک گذاری نزدیک گوگل از فریم ورک Google Play Services انجام گرفته و شباهتی به قابلیت های دیگر سطح پایین سیستم عامل ندارد. به همین دلیل تنها با یک بروزرسانی ساده در پلی استور امکان دریافت آن خواهد بود.

شایعاتی نیز مبنی بر استفاده از این قابلیت در پلتفرم های دیگر نیز منتشر شده است. به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد تا این قابلیت را در ویندوز، کروم، مک و لینوکس نیز عرضه کند. همچنین برخی نسخه های ابتدایی این قابلیت در برخی توزیع های لینوکس نیز دیده شده است. این قابلیت قادر است یک اشتراک گذاری ساده را بین دو گوشی که در کنار هم قرار دارند انجام دهد بدین ترتیب کاربر می تواند فایل های مورد نظر را به دستگاه های مجاور که در فهرست مخاطبان قرار دارند بدون هیچ عملیات اضافه تنها با یک کلیک ارسال کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال