هک شدن گوشی های آیفون روزنامه‌نگاران الجزایری با دستکاری میکروفون و دوربین

هکرها توانستند از طریق آسیب پذیری آی مسیج در گوشی های آیفون حدود ۳۷ عدد از این مدل گوشی ها را هک کنند. گاردین اعلام کرده است حدود ۳۷ گوشی آیفون مربوط به روزنامه‌نگاران الجزایری هک شده و احتمالاً هکرها مربوط به دولت عربستان و امارات بوده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

هکرها توانستند از طریق آسیب پذیری آی مسیج در گوشی های آیفون حدود ۳۷ عدد از این مدل گوشی ها را هک کنند. گاردین اعلام کرده است حدود ۳۷ گوشی آیفون مربوط به روزنامه‌نگاران الجزایری هک شده و احتمالاً هکرها مربوط به دولت عربستان و امارات بوده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از روزنامه‌نگاران اهل الجزایر هدف حمله هکرها قرار گرفتند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط گاردین هکرها از طریق نرم‌افزار شرکت NSO Group به نام کیزمت (Kismet) موفق به هک کردن گوشی آیفون ۳۷ روزنامه نگار شدند. هکرها در این حملات سایبری از آسیب‌پذیری آی‌مسیج سوء استفاده کردند. این آسیب پذیری حدود یک سال در گوشی های اپل وجود داشته و بالاخره در به‌روزرسانی  iOS 14برطرف شده بود.

حملات هکرها علیه گوشی آیفون از نوع Zero-Click بوده و رد پایی از حمله کنندگان باقی نمانده است. به نظر می رسد هکرها با کمک رمز عبور و دسترسی به صدای میکروفون توانستند حملات خود را انجام دهند. نکته مهم اینکه حتی این هکرها با دوربین آیفون نیز عکس گرفتند. طبق بررسی های انجام شده توسط سیتیزن لب (Citizen Lab) در این حمله سایبری از نوعی جاسوس افزار مربوط به یک شرکت خصوصی اسرائیلی استفاده شده و احتمالا دستور انجام آن نیز توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی صادر شده بود.

اپل در مورد ادعاهای منتشر شده گفته است: این حمله های سایبری هدفمند بوده، اما این شرکت نیز همواره از کاربران خواسته تا نسخه های جدید iOS را بدون آسیب پذیری نصب کنند. سوال اینجاست که چطور این آسیب پذیری خطرناک پس از مدتها باقی مانده بود و کسی از آن مطلع نبود و چگونه ممکن است این آسیب پذیری در دسترس هکرها قرار گرفته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال