احتمال دارد میکروب های بیگانه همراه با سنگ های مریخی وارد زمین شوند

در حالیکه برنامه ریزی برای آوردن سنگ های مریخی به زمین هیجان بسیاری برای دانشمندان خواهد داشت، اما موضوع نگران کننده ای نیز در این بین وجود دارد. برخی دانشمندان در مورد انتقال میکروب های بیگانه از طریق ورود سنگ های مریخی به زمین ابراز نگرانی کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

در حالیکه برنامه ریزی برای آوردن سنگ های مریخی به زمین هیجان بسیاری برای دانشمندان خواهد داشت، اما موضوع نگران کننده ای نیز در این بین وجود دارد. برخی دانشمندان در مورد انتقال میکروب های بیگانه از طریق ورود سنگ های مریخی به زمین ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در مورد انتقال نمونه سنگ های مریخی و احتمال ورود میکروب های بیگانه به زمین هشدار داده اند. به همین منظور ناسا با هدف جلوگیری از از این انتقال و تاثیر حیات سلولی در سطح سیاره ما کلیه نمونه ها را پیش از انتقال استرلیزه خواهد کرد.

این آژانس فضایی طی هفته آینده در مورد ارزیابی نمونه های جمع آوری شده نظرسنجی‌هایی را برگزار خواهد کرد. در این جلسات عمومی از مردم در مورد نمونه های جمع آوری شده توسط مریخ نورد استقامت نظرخواهی می شود. ناسا قصد دارد در اوایل دهه 2030 نمونه سنگهای مریخی جمع آوری شده را توسط یک سفینه فضایی در پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده تخلیه کند.

 اگرچه هنوز تا آن زمان زمان زیادی باقی مانده است اما دانشمندان احتمال می دهند در این نمونه ها میکروب ها و یا سلول های اولیه موجودات بیگانه وجود داشته باشد. به همین دلیل از ناسا خواسته شده در این مورد طرح هایی را اجرایی کند. نمونه های جمع آوری شده در ابتدا درون یک ظرف مهر و موم شده قرار میگیرند و به مدار زمین ارسال میشود. این ظرف ها نیز توسط یک فضاپیما به زمین آورده خواهد شد. این انتقال از لحاظ علمی مشکلی ندارد. اما به گفته جیم بال دانشمند علوم سیاره های دانشگاه ایالتی آریزونا با وجود احتمال کم در اثر گذاری این سلول ها به حیات در سطح زمین اما خطر بزرگی را برای بقای زمین در پی خواهد داشت. البته ناسا نیز قصد دارد پیش از رسیدن هر چیزی که در مریخ حضور داشته به زمین آن را استرلیزه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال