تمامی آیفون‎های 2017 پورت‎های لایتنینگ و قابلیت شارژ سریع خواهند داشت

در روزهای گذشته گزارش‎های متناقضی منتشر شده‎اند تا مشخص نباشد که نسل بعدی آیفون‎ها دارای پورت لایتنینگ خواهند بود یا خیر. ابتدا شایعه‎ای در WSJ شکل گرفت مبنی بر این‎که اپل قصد دارد به استفاده از پورت یو‎اس‎بی C رو آورد (گرچه خیلی از افراد به طور کامل آن را باور نکردند) ولی حالا یکی […]

در روزهای گذشته گزارش‎های متناقضی منتشر شده‎اند تا مشخص نباشد که نسل بعدی آیفون‎ها دارای پورت لایتنینگ خواهند بود یا خیر. ابتدا شایعه‎ای در WSJ شکل گرفت مبنی بر این‎که اپل قصد دارد به استفاده از پورت یو‎اس‎بی C رو آورد (گرچه خیلی از افراد به طور کامل آن را باور نکردند) ولی حالا یکی از تحلیل‎گران معروف برنامه‎های اپل ادعا می‎کند که پورت لایتنینگ با قابلیت جدیدی حفظ خواهد شد.

آقای Ming-Chi Kuo از شرکت معروف KGI Securities همواره پیش‎بینی‎های درستی نسبت به آینده‎ی محصولات اپل نداشته است ولی تخمین‎های با دقت بالای او باعث شده است که افراد زیادی نسبت به گفته‎های او اطمینان داشته باشند. او ادعا می‎کند که اپل به جای تغییر پورت شارژ آیفون، کابل شارژ موجود در جعبه‎ی فروش دستگاه را تغییر خواهد کرد. بنابراین، آیفون هم‎چنان دارای پورت لایتنینگ خواهد بود ولی انتهای دیگر کابل شارژ درگاه یو‎اس‎بی C داشته تا کابل بتواند از قابلیت‎های شارژ سریع ارائه شده توسط این پورت نیز بهره‎مند شود.

Kuo هم‎چنین گفته است که تمامی مدل‎های آیفون عرضه شده در سال 2017 دارای فناوری “Type-C Power Delivery” بوده و از سیستم مدیریت برق شرکت Texas Instruments و چیپ‎های تحویل برق شرکت Cypress بهره خواهند بود. علاوه‎ بر این، پرچم‎دار بعدی اپل یعنی آیفون 8 احتمالا با استفاده از “طراحی بسته‎ی باتری L شکل دو سلولی” حتی مجهز به قابلیت شارژ سریع است.

نکته‎ی عجیبی که Kuo آن را اظهار کرده این است که اپل از مزایای مشخصات تحویل سریع‎تر برق پورت یو‎اس‎بی C استفاده خواهد کرد ولی ممکن است اگر آیفون هم‎چنان یک درگاه لایتنینگ داشته باشد نتواند از قابلیت انتقال سریع داده‎ها بهره ببرد. Kuo هم‎چنین گفته است که اپل ممکن است انتقال داده‎ها از طریق یک کابل را در اولویت خود قرار ندهد چون اکثر افراد فایل‎های خود را در فضاهای ذخیره‎سازی ابری همگام می‎کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال