همه چیز درباره تراکنش های تتر

تتر (USDT) به عنوان “Stablecoin” شناخته می شود – یک ارز دیجیتال طراحی شده برای ارائه ارزش پایدار در هر زمان. ارز رمزنگاری USDT توسط Tether Limited ایجاد شد تا به عنوان دلار دیجیتال اینترنت عمل کند، هر توکن به ارزش 1.00 دلار آمریکا و با پشتوانه 1.00 دلار ذخایر فیزیکی. تتر هر روز توسط […]

تتر (USDT) به عنوان “Stablecoin” شناخته می شود – یک ارز دیجیتال طراحی شده برای ارائه ارزش پایدار در هر زمان. ارز رمزنگاری USDT توسط Tether Limited ایجاد شد تا به عنوان دلار دیجیتال اینترنت عمل کند، هر توکن به ارزش 1.00 دلار آمریکا و با پشتوانه 1.00 دلار ذخایر فیزیکی. تتر هر روز توسط میلیون ها کاربر بلاک چین برای تجارت، رمزگذاری و تراکنش در شبکه های مختلف بلاک چین – بدون نیاز به یک واسطه شخص ثالث مورد اعتماد، استفاده می شود.

با این حال، علیرغم اینکه تتر یک انتخاب محبوب در بازار ارزهای دیجیتال است، به دلیل نقش ادعایی این شرکت در دستکاری قیمت بیت کوین و مدیریت نکردن فروشگاه خود به درستی آن، سابقه بحث برانگیزی دارد. به Tether (USDT) علاقه دارید، اما مطمئن نیستید که چیست یا از کجا شروع کنید؟ جای نگرانی نیست. این راهنما طراحی شده است تا هر آنچه را که باید در مورد پروژه بدانید را به شما آموزش می دهد و شما را آماده می کند تا وارد ساده ترین تجربه معاملاتی موجود در بازار شوید.

تتر (USDT) چیست؟

تتر (USDT) یک استیبل کوین است که نوعی ارز دیجیتال است که به طور فعال برای حفظ ارزش خود از طریق مکانیسم‌های بازار کار می‌کند. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند از نوسانات سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال خود پنهان شوند، اما همچنان ارزش را در بازار کریپتو حفظ کرده و بدون هیچ مشکلی آماده استفاده هستند، استفاده می‌شود. تتر یک استیبل کوین با وثیقه فیات است که نوعی استیبل کوین است که توسط یک ارز فیات مانند USD، CAD، AUD یا ین (JPY) پشتیبانی می شود. تتر برای پر کردن شکاف بین ارزهای فیات و دارایی‌های بلاک چین ایجاد شد و در عین حال شفافیت، ثبات و کارمزدهای پایین را برای کاربران USDT فراهم کرد. تتر به ایالات متحده گره خورده است دلار به نسبت 1: 1. هیچ تضمینی از سوی Tether Ltd. برای حق بازخرید یا مبادله Tether به USD. USDT را نمی توان مستقیماً با USD از طریق شرکت Tether مبادله کرد.

تکنولوژی تتر

تتر (USDT) چگونه کار می کند؟

هر تتر (USDT) صادر شده توسط دارایی یک دلار آمریکا پشتیبانی می شود. همه تترها در ابتدا بر روی بلاک چین بیت کوین با استفاده از پروتکل لایه Omni صادر می شوند، اما می توانند روی هر زنجیره ای که تتر در حال حاضر پشتیبانی می کند صادر شود.هنگامی که تتر (یک واحد USDT) صادر شد، می توان از آن به همان روشی که هر ارز یا توکن دیگری در زنجیره ای که در آن صادر شده است استفاده کرد. تتر از بلاک چین های بیت کوین، اتریوم، EOS، Tron، Algorand و شبکه OMG پشتیبانی می کند.

بنیانگذار تتر کیست؟ (تاریخچه USDT)

تتر (USDT) در 6 اکتبر 2014 با نام Realcoin توسط براک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلرز (اعضای بنیاد Omni) راه اندازی شد. این به آنها اجازه داد تتر را بر اساس پروتکل Omni بسازند که به کاربران امکان می داد دارایی ها و ارزها را بر اساس قراردادهای هوشمند در بلاک چین بیت کوین ایجاد و بفروشند. در 20 نوامبر 2014، ریو کالینز، مدیرعامل تتر اعلام کرد که نام توکن آنها، Realcoin، به تتر (USDT) تغییر خواهد کرد.داستان جنجالی تتر با راه اندازی آن آغاز می شود. در ژانویه 2015، Bitfinex اجازه داد که Tether (USDT) برای اولین بار در بورس معامله شود. مقدار تتر در شبکه بلاک چین با انتقال دلار از طریق یک بانک تایوانی، که تراکنش را به Wells Fargo منتقل می کرد، به سرعت شروع به افزایش کرد. تا سال 2017 ادامه داشت.

در 18 آوریل 2017، بانک آمریکا نقل و انتقالات بین المللی تتر را مسدود کرد. عدم شفافیت منجر به و در طول این رویدادها و به دنبال آن درزهایی مانند Paradise Papers در میان اتهامات دستکاری بازار، بسیاری از کاربران را به حدس و گمان واداشت که آیا صندوق تتر واقعی است یا اینکه آیا کل استیبل کوین از بین خواهد رفت. در سال 2017 زمانی که خروج موقتاً به حالت تعلیق درآمد، تشدید شد. این حرکات جدید باعث سردرگمی زیادی برای دارندگان USDT شده است.

از ژانویه 2017، مقدار تتر (USDT) از 10 میلیون دلار به 2.8 میلیارد دلار در سپتامبر 2018 افزایش یافته است.به دنبال آن در آوریل 2019 دادخواستی از دادستان کل لتیتیا جیمز دنبال شد که Bitfinex و Tether را به کلاهبرداری از بودجه عمومی برای پوشش زیان 850 میلیون دلاری متهم کرد. Bitfinex و Tether موافقت کردند که در سال 2021 مبلغ 18.5 میلیون دلار جریمه بپردازند. تتر همچنان در مرکز گمانه زنی ها در بازار ارزهای دیجیتال و شبکه بلاک چین است و بسیاری از کاربران نقدینگی و حقیقت آن را زیر سوال می برند.

آینده تتر

شاید مفهوم سرمایه گذاری بر روی تتر برای ایرانی ها معنای مهم تری داشته باشد، همان طور که می دانید در ایران نوسان قیمت دلار، قیمت تتر را نیز تغییر می دهد. به همین دلیل سرمایه گذاری بر روی تتر در ایران می تواند یکی از انواع سرمایه گذاری تلقی شود. اما اگر علاقه داری بر روی دیگر ارزهای دیجیتال نیز سرمایه گذاری کنید؛ می توانید مقاله ارزهای دیجیتال آینده دار را مطلعه کنید.

تتر لوگو

پیگیری تراکنش های تتر (موفق و ناموفق)

برای آموزش کامل مربوط به این قسمت، به مقاله جامع تتر ایران ایران با عنوان پیگیری تراکنش های تتر مراجعه کنید. همچنین می توانید برای خرید تتر با بهترین قیمت، بدون کارمزد و در سریع ترین زمان ممکن، به تتر ایران مراجعه کنید.

نحوه انتخاب کیف پول Tether (USDT)

نوع کیف پول Tether (USDT) که انتخاب می کنید ممکن است به این بستگی دارد که می خواهید از آن برای چه چیزی استفاده کنید و چقدر باید ذخیره کنید. هارد دیسک ها یا هارد دیسک ها امن ترین گزینه ها را با ذخیره سازی آنلاین و پشتیبان گیری فراهم می کنند. هر دو کیف پول Ledger و Trezor راه حل های ذخیره سازی USDT را ارائه می دهند. کیت‌های سخت‌افزاری ممکن است کمی منحنی یادگیری را شامل شوند و گزینه گران‌تری هستند. بنابراین، آنها برای ذخیره مقادیر زیادی USDT برای کاربران با تجربه تر مناسب تر هستند.

کیف پول های نرم افزاری گزینه دیگری را ارائه می دهند و استفاده از آنها رایگان و آسان است. آنها را می توان از طریق تلفن هوشمند یا برنامه دسکتاپ بارگیری کرد و می تواند حافظ یا غیر حضانت باشد. با یک کیف پول خصوصی، کلید خصوصی شما توسط ارائه دهنده خدمات مدیریت و نگهداری می شود.کیف پول های ناامن از اجزای امن در دستگاه شما برای ذخیره کلیدهای خصوصی استفاده می کنند. اگرچه راحت هستند، اما به نظر می رسد که امنیت کمتری نسبت به کیف پول های سخت افزاری دارند و برای مقادیر کمتر Tether (USDT) یا کاربران جدیدتر مناسب تر هستند.

کیف پول های آنلاین یا کیف پول های وب نیز رایگان و آسان برای استفاده هستند و از بسیاری از دستگاه ها با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. آنها بسته های داغ در نظر گرفته می شوند و ممکن است امنیت کمتری نسبت به سایر سخت افزارها یا نرم افزارها داشته باشند. از آنجایی که احتمالاً به پلتفرم برای مدیریت USDT خود اعتماد دارید، باید سرویسی را انتخاب کنید که شهرت خوبی برای امنیت و نگهداری داشته باشد. بنابراین، آنها برای نگهداری مقادیر کمتر یا برای معامله گران با تجربه مکرر مناسب هستند.