همه چیز در مورد ویروس جدید کرونا و منشاء آن

کرونا یک ویروس تنفسی جدید است که پیدایش اولیه آن در چین بوده و تا کنون به بسیاری از کشورها سرایت کرده است. این ویروس تاکنون 26 نفر کشته و حدود 800 نفر مبتلا در چین دارد و مقامات این کشور شیوع این بیماری را از شهر ووهان چین و از بازار حیوانات این شهر […]

کرونا یک ویروس تنفسی جدید است که پیدایش اولیه آن در چین بوده و تا کنون به بسیاری از کشورها سرایت کرده است. این ویروس تاکنون 26 نفر کشته و حدود 800 نفر مبتلا در چین دارد و مقامات این کشور شیوع این بیماری را از شهر ووهان چین و از بازار حیوانات این شهر می دانند. اکنون بسیاری از کشورهای شرق آسیا و حتی آمریکا درگیر این ویروس شده اند و حتی کشورهایی نظیر عربستان و مکزیک نیز به دنبال آزمایشات موردهای احتمالی هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک‌نیوز، علت نام گذاری این ویروس به کرونا برجستگی تاج مانندی است که روی غشای این ویروس قرار دارد و آن را شبیه به خورشید کرده است. این ویروس میتواند موجب درگیری سیستم تنفسی شده و از سرماخوردگی ساده تا بیماری حاد تنفسی سارس را بوجود آورد. ویروس سارس در شیوع اولیه خود در سال 2007 باعث مرگ 800 نفر شده بود.

از تاریخ 8 ژانویه که اولین مورد در شهر ووهان چین گزارش شد تا کنون 800 نفر به این ویروس مبتلا شدند که 26 نفر جان باختند. بیشتر این افراد سالخورده و دارای بیماری هایی نظیر دیابت و فشارخون بوده اند. جوان تریت آنها زنی 48 ساله و مسن ترین آن مردی 89 ساله بوده است. اکثر این قربانیان در استان هوبئی به مرکزیت ووهان ساکن بوده اند.

منشا اولیه این ویورس از حیوانات بوده است. هر چند که با امکان اتقال آن از انسان به انسان وضع بدتر شده و کنترل این ویروس به سختی انجام خواهد شد. احتمالا طریقه انتقال این ویروس مانند ویروس آنفولانزا و دیگر ویروس های تنفسی از طریق سرفه و عطسه است. بسیاری از موارد مبتلا به این ویروس با بازار حیوانات ووهان ارتباط داشته اند البته در این میان حدود نیمی از آنها هم نه به بازار رفته اند و نه با بیماران ارتباط داشته اند. تا کنون 16 نفر از کارمندان بیمارستان نیز به این ویروس مبتلا شده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال