دادستان های امریکا تحقیقات را شروع کرده اند

اتهام ذینفع بودن فیسبوک و اینستاگرام در فروش مواد مخدر

دادستان‌های فدرال آمریکا در ایالت ویرجینیا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی شرکت متا (مالک فیسبوک و اینستاگرام) به خرید و فروش غیرقانونی مواد مخدر کمک کرده و از آن سود برده‌اند یا خیر. به گزارش تکنا به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، دادستان‌ها سال گذشته احضاریه‌هایی ارسال کرده‌اند […]

دادستان‌های فدرال آمریکا در ایالت ویرجینیا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی شرکت متا (مالک فیسبوک و اینستاگرام) به خرید و فروش غیرقانونی مواد مخدر کمک کرده و از آن سود برده‌اند یا خیر.

به گزارش تکنا به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، دادستان‌ها سال گذشته احضاریه‌هایی ارسال کرده‌اند و به عنوان بخشی از تحقیقات یک هیئت منصفه بزرگ در پرونده‌های کیفری، سوالاتی را مطرح کرده‌اند. همچنین آن‌ها خواستار دریافت سوابق مربوط به محتوای مواد مخدر یا فروش غیرقانونی مواد مخدر از طریق پلتفرم‌های متا شده‌اند.

سازمان غذا و دارو امریکا (FDA) نیز به این تحقیقات کمک می‌کند. وال استریت ژورنال اشاره می‌کند که همه تحقیقات لزوماً منجر به اتهامات اثبات شده نمی‌شوند. سخنگوی شرکت متا در بیانیه‌ای گفت: «فروش مواد مخدر غیرقانونی خلاف خط‌ مشی‌های ما است و ما برای شناسایی و حذف این محتوا از سرویس‌های خود تلاش می‌کنیم.» او افزود: «متا به طور پیش‌قدم با مقامات اجرای قانون همکاری می‌کند تا به مقابله با فروش و توزیع مواد مخدر غیرقانونی کمک کند.»

دفتر دادستانی و سخنگوی سازمان غذا و دارو از اظهار نظر به وال استریت ژورنال خودداری کردند. شرکت متا، سازمان غذا و دارو و دفتر دادستان کل ویرجینیا نیز بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

آقای نیک کلگ (Nick Clegg) رئیس امور جهانی متا، روز جمعه در یک پلتفرم شبکه اجتماعی اعلام کرد که متا با وزارت امور خارجه آمریکا، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد و اسنپ‌چت برای کمک به اختلال در فروش آنلاین مواد مخدر مصنوعی و آموزش کاربران در مورد خطرات مرتبط با آن همکاری می‌کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال