پایگاه Geekbench از تراشه‌ی A10 اپل خبر می‌دهد

تقریبا شخصی نیست از این قضیه خبر نداشته باشد، ولی ما هم باید به آن اشاره داشته باشیم، فصل شایعات در بهترین دوران خود به سر می‎‌برند. در حال حاضر به نظر می‎رسد رقابت در این دنیایی از فرضیات و شایعات بین گوشی‎های گلکسی نوت 7 سامسونگ و آیفون 7 اپل باشد، ولی مورد دوم […]

تقریبا شخصی نیست از این قضیه خبر نداشته باشد، ولی ما هم باید به آن اشاره داشته باشیم، فصل شایعات در بهترین دوران خود به سر می‎‌برند. در حال حاضر به نظر می‎رسد رقابت در این دنیایی از فرضیات و شایعات بین گوشی‎های گلکسی نوت 7 سامسونگ و آیفون 7 اپل باشد، ولی مورد دوم هنوز چند ماهی فاصله دارد تا به بازه‎ی زمانی معمول اپل برای معرفی پرچم‎دارهای جدید خود برسد، بنابراین بیشتر از حد کافی وقت برای پیشی‎گرفتن در اختیار دارد.

پایگاه Geekbench از تراشه‌ی A10 اپل خبر می‌دهد

با این‎حال، با وجود فراوانی شایعات، که واقعا نمی‎توان به تمامی آن‎ها رسیدگی کرد، تعداد بسیار کمی در رابطه به قلب گوشی بعدی اپل و به خصوص تراشه‎ی A10 اشاره دارند.

البته باید به یاد داشته باشید که اپل معمولا بر روی بخش‎های داخلی این‎قدر تمرکز نمی‎کند، به خصوص زمانی که بحث چیزهایی شبیه به رم به وسط کشیده می‎شود. ولی ما بی‌‎صبرانه منتظر این هستیم که ببینیم آیا A10 مسیر تراشه‎های A9 و A9x را، با داشتن بهترین عملکرد در صنعت موبایل در بخش عملکرد تک هسته‎ی پردازنده، دنبال خواهد کرد یا نه. تصویری که روز گذشته به بیرون درز پیدا کرده است فرصت عالی برای جواب این سوالات در اختیار ما و خوانندگان‎مان قرار می‎دهد چون A10 در دیتابیس وب‎سایت Geekbench ظاهر شده است.

به نظر می‎رسد آخرین محصول سیلیکونی اپل برتری خود در بخش تک هسته را حفظ و در محک‎های بنچمارک تقریبا عملکردی مشابه با A9X داشته که در حال حاضر قوی‎ترین تراشه‎ی موبایل این شرکت است که در دو مدل از تبلت آی‎پد پرو استفاده می‎شود. در مقایسه با نسل فعلی آیفون، این انتخاب باعث می‎شود که افزایش 20 درصدی در بخش عملکرد دیده شود. با نگاه به اوضاع، امسال سیستم روی چیپ A10 مورد نظر تنها توسط شرکت TSMC تولید می‎شود.

gsmarena_004

گرچه، معنای این خبر این است که A10 به شکل موثری بر اساس فناوری 16 نانومتری، نظیر نسل قبلی خود، ساخته می‎شود چون فرآیند 10 نانومتری شرکت TSMC هم‎چنان در حالت آزمایشی قرار دارد و سفارش اپل باید هر چه زودتر انجام می‎شده است. با این‎حال، منابع خبری در این صنعت ادعا می‎کنند که این فرآیند دقیقا مشابه نخواهد بود و اشاره به چیزی دارند که روش تولید ” fan-out” نامیده می‎شود. بدون توجه به جزئیات فنی، باید گفت که محصول نهایی این روش کاهش ابعاد کلی این چیپ است. این امر به صورت بالقوه می‎تواند باعث باریکتر کردن دستگاه یا به بیان دیگر باز کردن جای بیشتر برای باتری شود، که شایعات اشاره به این دارند که آیفون 7 هم باتری بزرگتری خواهد داشت.

روش تولید fan out

مورد آخر این‎که، منبع اطلاعاتی همیشه قابل اعتماد Weibo هم‎چنین اشاره به این دارد که تراشه‎ی A10 نظیر نسل قبلی خود از یک پردازنده‎ی دو هسته‎ای استفاده می‎کند. این خبر با در نظرگیری تاکید فراوان بر عملکرد تک هسته کاملا معقول است، بدون توجه به بهینه‎سازی‎ها و طراحی‎ اکثر اپلیکیشن‎هایی که در حال حاضر در اپ‎استور دیده می‎شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال