اختصاص مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان بودجه به بخش فناوری فضایی کشور در سال ۱۴۰۰

دولت برای سال ۱۴۰۰ برای بخش فنآوری فضایی کشور حدود ۲۳۰۰ میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته و به نظر می رسد قرار است برای توسعه فناوری های این حوزه تلاش های زیادی نیز صورت بگیرد. در حال حاضر لایحه بودجه سال آینده برای بررسی در دست مجلس قرار دارد. بودجه ۲۳۰ میلیارد تومانی قرار […]

دولت برای سال ۱۴۰۰ برای بخش فنآوری فضایی کشور حدود ۲۳۰۰ میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته و به نظر می رسد قرار است برای توسعه فناوری های این حوزه تلاش های زیادی نیز صورت بگیرد. در حال حاضر لایحه بودجه سال آینده برای بررسی در دست مجلس قرار دارد.

بودجه ۲۳۰ میلیارد تومانی قرار است در توسعه بخش‌هایی مانند فناوری های فضایی، همانند پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم و سازمان فضایی ایران مربوط به وزارت ارتباطات مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بودجه سال گذشته مربوط به پژوهشگاه هوافضا حدود  ۱۵۱ هزار و ۴۵ میلیون ریال بوده است. مبلغ ۳۱۵ هزار و ۲۳۴ میلیون ریال از این بودجه که مربوط به پژوهشگاه هوافضا بوده و ۱۲۰ هزار میلیون ریال آن به بودجه‌های عمومی و اختصاصی تعلق خواهد گرفت. بودجه پژهشگاه فضایی ایران نیز حدود ۵ برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. برای سازمان فضایی نیز حدود مبلغ ۳۹۳ هزار و ۸۵۷ میلیون ریال بودجه هزینه ای در نظر گرفته شده که از این مبلغ دویست و پنجاه هزار میلیون ریال آن مربوط به ردیف متفرقه خواهد بود.

 سازمان فضایی ایران قرار است ۳۰۰ هزار میلیون ریال را برای توسعه فناوری و بخش‌های مربوط به فضایی و مبلغ دویست و پنجاه هزار میلیون ریال را برای فعالیت‌های فضایی در نظر گرفته و در این راه هزینه کند. هزینه های عمومی و متفرقه این اعتبار نیز برای خدمات کارکنان و یا استفاده از کالاها و خدمات اجتماعی و پژوهشگاه فضایی ایران در نظر گرفته خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال