بیش از نیمی از گیمرهای تلفن‌های هوشمند زن هستند

چنین تصور می‌شود که اکثر کاربران دنیای بازی‌های رایانه‌ای را مرد‌ها تشکیل داده‌اند اما امروزه و در شرایطی که پلتفرم‌های متفاوتی برای انجام بازی‌ها به وجود‌ آمده، داستان کمی فرق کرده است. شاید آن زمانی که نوکیا، اولین بازی گوشی‌ را با به کار گیری یک مار به عنوان شخصیت اصلی بازی تولید کرد، هیچ‌وقت تصور […]

چنین تصور می‌شود که اکثر کاربران دنیای بازی‌های رایانه‌ای را مرد‌ها تشکیل داده‌اند اما امروزه و در شرایطی که پلتفرم‌های متفاوتی برای انجام بازی‌ها به وجود‌ آمده، داستان کمی فرق کرده است. شاید آن زمانی که نوکیا، اولین بازی گوشی‌ را با به کار گیری یک مار به عنوان شخصیت اصلی بازی تولید کرد، هیچ‌وقت تصور نمی‌کرد که حالا بازی‌سازی در گوشی‌های هوشمند 12 میلیارد دلار ارزش داشته باشد و حدود 16 درصد از درآمد کل بازی‌ها را در بر بگیرد. اکثر گوشی‌های‌هوشمند تولید شده، امروزه گوشی‌هایی قابلی در اجرای بازی‌ها هستند مگر اینکه باتری گوشی به اتمام برسد. سازندگان هم به خوبی از این موضوع آگاه بوده و بازی‌های بسیار مناسبی را مخصوص گوشی‌های‌هوشمند عرضه کرده‌اند.

حالا بازی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش های گوشی‌های‌هوشمند به شمار می‌آید و کاربران، معمولا وقت تفریح خود را با انجام بازی‌های مختلف در این گوشی‌ها سپری می‌کنند. برنامه‌ی تحقیقاتی فیس‌بوک، مطلبی را منتشر کرده که در آن، نظرسنجی‌های مختلف از 12 کشور دنیا نشان می‌دهند که بیش از نیمی از گیمرهای تلفن‌های هوشمند، زن هستند. این نظرسنجی همچین نشان داده که گیمرهای زن در دنیا در حال افزایش هستند. آمار جالب دیگری که در این نظرسنجی به نمایش در آمده بر این موضوع تاکید دارد که حدود 71 درصد از کاربران، گوشی‌های‌هوشمند را به عنوان پلتفرم اصلی گیمینگ خود می‌دانند و تنها 64 درصد از کاربران رایانه‌های شخصی، 34 درصد تبلت‌ها و 26 درصد کنسول‌های بازی را ترجیح می‌دهند. در این نظرسنجی آمده است که گیمرهایی که برای بازی‌های خود مبلغی را پرداخت کرده‌اند معمولا سه برابر بیشتر از کسانی که برای بازی هزینه‌ای را پرداخت نکرده به بازی خود وفادار می‌مانند. حدود دو سوم از کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی، 57 درصد از طریق سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی عکس و ویدئو و 54 درصد از طریق برنامه‌های پیام رسان با بازی‌های جدید آشنا شده‌اند.

نظرسنجی که امروز منتشر شده نشان می‌دهد که چرا شرکت‌هایی همچون فیس‌بوک و نینتندو تمرکز اصلی خود را بر روی گیمینگ تلفن‌های‌هوشمند قرارداده‌اند. بازی  Pokemon Go که به تازگی برای اندروید و iOS منتشر شده یکی از مواردی است که تمامی مطالب بالا را به راحتی اثبات می‌کند چراکه این بازی، تنها پس از چند روز اول عرضه توانسته از تعداد کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی توئیتر و Tinder پیشی بگیرد و به عنوان اولین بازی است که توانسته رکورد دانلود در 24 ساعت را در کشور آمریکا شکسته و رقیب خود Clash Of Clans را در این زمینه کنار بزند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال