اولین سرویس ارائه اینترنت با کمک بالون شرکت آلفابت در کشور کنیا راه اندازی شد

اولین سرویس ارائه اینترنت از طریق بالون مربوط به شرکت آلفابت کار خود را در کشور کنیا آغاز کرد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از Medium ، بخش Loon وابسته به شرکت آلفا بد امروز اعلام کرد که سرویس اینترنت  4G LTEاز طریق اپراتور Telkom Kenya در اختیار کاربران کنیایی قرار […]

اولین سرویس ارائه اینترنت از طریق بالون مربوط به شرکت آلفابت کار خود را در کشور کنیا آغاز کرد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از Medium ، بخش Loon وابسته به شرکت آلفا بد امروز اعلام کرد که سرویس اینترنت  4G LTEاز طریق اپراتور Telkom Kenya در اختیار کاربران کنیایی قرار گرفت. برای این کار از ۳۵ بالن در ۵۰ هزار کیلومتر مربع از مناطق غربی و مرکزی کشور استفاده شد. پیش از این ارائه اینترنت از طریق بالون تنها برای مناطقی که با بلایای طبیعی روبرو بود استفاده شده و استفاده تجاری از این طرح برای اولین بار در کنیا انجام شد.

این شرکت بیش از این ارائه اینترنت آزمایشی را در این کشور آغاز کرده بود و اکنون توانسته ۳۵ هزار کاربر اینترنت را در این کشور جمع آوری کند. اینترنت Loon با سرعت دانلود ۱۸.۹ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۴.۷۴ مگابیت بر ثانیه ارائه شده است. این سرویس اینترنت می تواند برای ایمیل، تماس های صوتی و تصویری، وبگردی و حتی یوتیوب نیز استفاده شود.

بالن های استفاده شده در این روش در یک ارتفاع ۲۰ کیلومتری قرار گرفته اند و حتی می‌توانند پیش بینی شرایط آب و هوا را نیز انجام دهند. این بالن ها چه به صورت مستقیم و چه به عنوان یک لینک در شبکه، اینترنت را به کاربران منتقل می کنند. اگرچه این بالن ها نمی‌توانند مانند ارتباطات ماهواره ای یا برج های مخابراتی و کابل های فیبر نوری عمل کنند، اما می‌توانند با کمک لایه سوم ارتباطات افراد بیشتری را به اینترنت متصل کنند. با این وجود برخی از کاربران نیز اعلام کرده‌اند که اینترنت ارائه شده در مناطق تحت پوشش این شرکت خود دارای زیرساخت بوده است. همچنین در برخی مناطق که اینترنت در اختیار آنها قرار داده شده است افراد قادر به خرید گوشی نیستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال