تصویری شگفت انگیز از کهکشان درخشان همسایه راه شیری در داده‌های تلسکوپ هابل

اخیراً تصویری از تلسکوپ فضایی هابل توسط ناسا منتشر شده که در آن کهکشان نزدیک به کهکشان راه شیری با نام ESO 300-16 به صورت درخشان قابل مشاهده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کهکشان همسایه راه شیری بر خلاف آن از نوع نامنظم بوده و شکل واضح و مشخصی ندارد. در […]

اخیراً تصویری از تلسکوپ فضایی هابل توسط ناسا منتشر شده که در آن کهکشان نزدیک به کهکشان راه شیری با نام ESO 300-16 به صورت درخشان قابل مشاهده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کهکشان همسایه راه شیری بر خلاف آن از نوع نامنظم بوده و شکل واضح و مشخصی ندارد. در حالی که کهکشان راه شیری از نوع کهکشان‌های مارپیچی با بازوهایی بیرون آمده از مرکز محسوب می‌شود.

ستارگان کهکشان همسایه همچون حباب‌های نرم به صورت پراکنده در کنار یکدیگر قرار دارند و فاصله آنها از زمین حدود ۲۹ میلیون سال نوری است. دانشمندان هابل در مورد تصویر دریافتی گفته‌اند: این تصویر در دسته رصدهایی قرار می‌گیرد که با استفاده از آن می‌توان همسایگان کهکشانی را بهتر شناسایی کرد. هابل تاکنون توانسته است سه چهارم کهکشان‌های شناخته شده در فاصله ۱۰ مگا پارسک زمین را با جزئیات کامل رصد کند. در این رصدها درخشان‌ترین ستاره‌های آنها نیز با جزئیات مشخص شده‌اند. در رصدهای جدید نیز قرار است یک چهارم باقیمانده از کهکشان‌های فاصله‌های کوچک بررسی شوند.

این پروژه که تمام کهکشان‌های نزدیک شناخته شده نام دارد می‌تواند زمان رصد تلسکوپ فضایی را به حداکثر برساند. در پروژه‌های هابل زمان موضوع بسیار مهمی محسوب می‌شود. به همین دلیل ستاره شناسان پیش از انجام رصدهای خود دلایل روشن و درستی برای آن ارائه می‌کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال