آمازون اولین فروشگاه کتاب فیزیکی خود را تأسیس می‌کند

آمازون که کار خود را با فروش آنلاین کتاب شروع کرده و امروزه همه آن را به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر می‌شناسند، حالا پس از 20 سال تصمیم گرفته تا کتاب‌های خود را به روش سنتی و رایج به فروش رساند. امروز این شرکت اولین فروشگاه فیزیکی خود را در شهر سیاتل با نام Amazon […]

آمازون که کار خود را با فروش آنلاین کتاب شروع کرده و امروزه همه آن را به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر می‌شناسند، حالا پس از 20 سال تصمیم گرفته تا کتاب‌های خود را به روش سنتی و رایج به فروش رساند. امروز این شرکت اولین فروشگاه فیزیکی خود را در شهر سیاتل با نام Amazon Books افتتاح کرد که نه تنها اولین فروشگاه فیزیکی و واقعی این شرکت است، بلکه حتی اولین مکان فیزیکی آمازون هم به‌حساب می‌آید؛ چرا که این فروشگاه اینترنتی پیش از این حتی یک مکان فیزیکی هم در آمریکا نداشته است و همه چیزش به‌صورت مجازی اداره شده است. در همین رابطه آمازون عنوان کرده است که در این فروشگاه، کارهای رایج و سنتی سایر فروشگاه‌ها انجام نخواهد شد. با این حال می‌‌توان یک نسخه واقعی از سایت amazon.com دانست که همه خصوصیات این سایت از جمله رتبه‌بندی مشتریان را دارا خواهد بود.

3_FINAL_WTEXT._V289768024_.0

آمازون علاوه بر فروش کتاب به‌صورت سنتی، قصد دارد تا دستگاه‌ها و گجت‌های خود را نظیر کیندل، آمازون اِکو، فایر تی‌وی و تبلت‌های فایر را نیز برای فروش در این فروشگاه در معرض دید مشتریان قرار داده و به آن‌ها اجازه دهد تا با این گجت‌ها کار کنند. البته این بدین معنی نیست که آمازون می‌خواهد این فروشگاه را به یک فروشگاه تکنولوژی تبدیل کند. بر اساس تصاویر منتشر شده از این فروشگاه نشان می‌دهد که بخش‌های تکنولوژی و غیر تکنولوژی از قفسه‌های کتاب جدا شده‌اند تا در ابتدا تنها حس یک فروشگاه کتاب سنتی برای مشتریان تداعی شود.

1_FINAL_WTEXT._V289768024_.0

یکی از چیزهایی که فروشگاه کتاب آمازون را از سایر کتاب‌فروشی‌ها متمایز می‌کند این است که آمازون برخلاف سایرین، کتاب‌ها را از سمت جلد در قفسه‌های چیده است. این کار در حالی که فضای بیشتری را می‌طلبد اما باعث شده تا این شرکت یک پلاکارد را برای هر کتاب در نظر گرفته و روی آن رتبه‌بندی سایت و نقد‌های کاربران پیرامون آن کتاب را قید کرده است. گفتنی است که آمازون از لحاظ قیمتی، تغییری ایجاد نکرده و کتاب‌ها با همان قیمت سایت به فروش می‌رسند.

2_FINAL_WTEXT._V289768024_.0

این فروشگاه در شهر سیاتل واقع شده و به گفته آمازون یک فروشگاه دائمی است که هر 7 روز هفته به استثنای روزهای تعطیل، باز خواهد بود. شایان ذکر است که آمازون اولین فروشگاه فیزیکی خود را تجربه می‌کند که اگر این تجربه موفق باشد، انتظار می‌رود که شاهد باز شدن فروشگاه‌های بیشتری از آمازون باشیم و این شرکت امپراتوری فروش کتاب خود را در سراسر جهان برپا کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال