آمازون به سرقت ایده از استارتاپ ها در قالب سرمایه گذاری متهم شد

فروشگاه بزرگ اینترنتی آمازون متهم شده است که سرمایه گذاری خود در استارت آپ ها را با هدف سرقت ایده و دریافت اطلاعات در مورد آن محصولات و دستگاه ها انجام داده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، آمازون برای سرقت ایده از استارتاپ ها سعی می‌کند تا با آنها جلساتی تشکیل داده و […]

فروشگاه بزرگ اینترنتی آمازون متهم شده است که سرمایه گذاری خود در استارت آپ ها را با هدف سرقت ایده و دریافت اطلاعات در مورد آن محصولات و دستگاه ها انجام داده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، آمازون برای سرقت ایده از استارتاپ ها سعی می‌کند تا با آنها جلساتی تشکیل داده و حتی بخشی از سهام آنها را خریداری کند. اما پس از این اتفاق محصولات مرتبط با این استارتاپ ها توسط آمازون تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

در گزارشی از وال استریت ژورنال، مثال‌هایی از این اقدامات آمازون آمده است. به عنوان مثال استارتاپ LivingSocial یک جلسه با مدیران آمازون برگزار کرده و ۳۰ درصد سهام خود را به آنها فروخته است. اما آمازون پس از دسترسی به اطلاعات این شرکت محصولات مشابه را به مشتریان آنها پیشنهاد داده است.

نمونه دیگر شرکت سازنده اسپیکر هوشمند Ubi است که پس از ملاقات با آمازون تلاش داشته تا اسپیکر هوشمند خود را با کمک آمازون وارد بازار کند. اما نتیجه آن تولید محصولی مشابه اما با نام اکو و ورود آن به بازار بوده است.

آمازون پس از گزارش مربوط به استارتاپ ها اعلام کرده است که جلسات محرمانه وی با شرکت ها تنها برای خرید سهام آنها انجام گرفته است و هیچ محصول تولیدی این شرکت به واسطه این جلسات تولید نشدند. جف بزوس مدیرعامل فروشگاه اینترنتی اعلام کرده است که این ادعا ها در آینده در دادگاه برطرف خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال