آمازون به استفاده از اطلاعات مشتریان در عرضه محصولات رقابتی متهم شد

گزارشی در مورد آمازون منتشر شده که نشان می دهد این شرکت از اطلاعات مشتریان سوء استفاده کرده است. به همین منظور یکی از سناتورهای امریکایی خواستار تحقیق در این زمینه شد. آمازون به استفاده از اطلاعات مشتریان و استفاده از آن برای عرضه قیمت های رقابتی متهم شده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی […]

گزارشی در مورد آمازون منتشر شده که نشان می دهد این شرکت از اطلاعات مشتریان سوء استفاده کرده است. به همین منظور یکی از سناتورهای امریکایی خواستار تحقیق در این زمینه شد. آمازون به استفاده از اطلاعات مشتریان و استفاده از آن برای عرضه قیمت های رقابتی متهم شده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از Engadget، طبق گزارش شکایتی که درباره آمازون منتشر شد، یک سناتور آمریکایی خواستار تحقیق در مورد این پرونده و بررسی موضوع شد. در این پرونده آمازون به استفاده از اطلاعات فروشندگان برای قیمت گذاری رقابتی محصولات این شرکت متهم شده است. البته آمازون این اتهام را رد کرد و در بیانیه ای اعلام کرد که از اطلاعات فروشندگان برای اجرای سیاست قیمت گذاری استفاده نمی کند. سناتور هاولی، یکی از کسانی است که خواستار بررسی این موضوع شده است.

هاولی در نامه خود به وزیر دادگشتری آمریکا می گوید: در زمان شیوع کرونا و در دوران قرنطینه بسیاری از کسب و کارها فروش خود را تنها از طریق آمازون انجام می دهند. اما چنین فرآیندی نباید به عنوان تهدیدی برای کسب و کارهای کوچک به حساب بیاید. البته وزارت دادگشتری اکنون پرونده دیگری در مورد فعالیت های ضدانحصاری غول های فناوری در دست اجرا دارد. از طرفی گزارش شده که اتحادیه اروپا نیز مشغول بررسی اقدامات آمازون و تحقیق در مورد استفاده این شرکت از اطلاعات فروشندگان است. ممکن است این اقدامات به یک تحقیق گسترده در مورد آمازون بیانجامد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال