سرمایه گذاری آمازون در ۳۷ پروژه جدید تولید انرژی های تجدید پذیر

آمازون همزمان با روز جهانی زمین اعلام کرد این شرکت سرمایه گذاری هایی را تا سال ۲۰۲۵ با هدف تولید انرژی های تجدید پذیر انجام خواهد داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هدف از سرمایه‌گذاری‌های اخیر آمازون افزایش ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر تا ۳۰ درصد است. به طوری که این شرکت تولید […]

آمازون همزمان با روز جهانی زمین اعلام کرد این شرکت سرمایه گذاری هایی را تا سال ۲۰۲۵ با هدف تولید انرژی های تجدید پذیر انجام خواهد داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هدف از سرمایه‌گذاری‌های اخیر آمازون افزایش ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر تا ۳۰ درصد است. به طوری که این شرکت تولید انرژی منابع پاک را از ۱۲.۲ گیگاوات به ۱۵.۷ گیگاوات افزایش می‌دهد. پیش از این نیز این شرکت به طور گسترده سرمایه گذاری هایی را در این زمینه انجام داده بود و اکنون نیز قصد دارد تولید انرژی از طریق منابع خورشیدی و بادی را مورد هدف قرار دهد. طبق برنامه ریزی های انجام شده این شرکت، طی ۵ سال آینده انرژی تمام فعالیت های مربوط به آمازون از این منابع تجدیدپذیر تامین می شود. آخرین پروژه این شرکت نیز احداث یک مزرعه خورشیدی بزرگ ۵۰۰ مگاواتی در تگزاس است.

اهمیت بالای منابع انرژی تجدیدپذیر باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های بزرگ و فناوری به دنبال سرمایه‌گذاری در این منابع باشند. آمازون نیز مانند دیگر شرکت ها تاکنون در ۱۹ کشور مختلف ۳۱۰ پروژه مشابه را اجرایی کرده است. به طوری که در صورت عملیاتی شدن این پروژه ها می توان برق ۳.۹ میلیون خانه را تامین کرد. انرژی زیاد تولید شده توسط این پروژه ها علاوه بر تولید انرژی پاک مانع از آزاد شدن ۱۷.۳ میلیون تن کربن می‌شود. این در حالی است که آمازون پیش از زمان برنامه‌ریزی‌ها به اهداف خود در زمینه این پروژه ها نزدیک شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال