برنامه آمازون برای ارسال اولین ماهواره اینترنتی در اواخر ۲۰۲۲

برنامه ارسال اولین ماهواره اینترنتی آمازون به نام پروژه کویپر احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۲ به مرحله عملیاتی خواهد رسید. در این پروژه قرار است دو نمونه اولیه از ماهواره اینترنتی به فضا پرتاب شود. هدف از ارسال این ماهواره توسط آمازون نیز دسترسی به پهنای باند جهانی در مناطق دورافتاده عنوان شده است. به […]

برنامه ارسال اولین ماهواره اینترنتی آمازون به نام پروژه کویپر احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۲ به مرحله عملیاتی خواهد رسید. در این پروژه قرار است دو نمونه اولیه از ماهواره اینترنتی به فضا پرتاب شود. هدف از ارسال این ماهواره توسط آمازون نیز دسترسی به پهنای باند جهانی در مناطق دورافتاده عنوان شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نمونه‌های اولیه این ماهواره های اینترنتی در ابتدا باید توسط کمیسیون ارتباطات فدرال تایید شود. مجموعه کویپر که پروژه کویپر را در دست اجرا دارد از زیر مجموعه های آمازون محسوب می شود. این شرکت برای اولین بار درخواست خود را برای دریافت مجوز پروژه آزمایشی در روز دوشنبه ارائه داده است.

 ماهواره های ارسالی این شرکت نیز قرار است در ارتفاع ۵۹۰ کیلومتری در مدار زمین قرار بگیرد. این ارتفاع یکی از سه ارتفاع تایید شده توسط اف سی سی است. ایستگاه های زمینی متصل به این ماهواره ها نیز در آمریکای جنوبی، آسیا، تگزاس و چهارپایانه مشترک بین کشورها خواهد بود.

آمازون می گوید ماهواره های اینترنتی این شرکت پس از انجام ماموریت خود و در پایان عمر در جو زمین خواهند سوخت. اگر این فرایند انجام نشود ماهواره های مورد نظر پس از سه سال و نیم عمر مفید غیر فعال شده و خود به خود ازطریق واپاشی مداری از بین میروند. آمازون در صورت تایید دریافت مجوز نام این دو ماهواره اینترنتی را کویپرست-۱ و کویپرست-۲ خواهد گذاشت.

وظیفه پرتاب ماهواره های آمازون را نیز شرکت ABL ، ارائه دهنده خدمات پرتاب فضایی انجام می دهد. اولین پرتاب آمازون توسط موشکی با ارتفاع ۲۷ متر و پرتاب آن نیز از آلاسکا خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال