آمازون شرکت Souq را به قیمت 650 میلیون دلار خریده است

چندین ماه است که شایعه شده آمازون در فکر خریداری Souq.com است، یک شرکت خرده‎فروشی آنلاین که اغلب اوقات از آن با عنوان آمازون خاور‎میانه یاد می‎شود. حال گزارش‎های تازه‎ای منتشر شده‎اند که “جوهر این قرارداد” خشک شده و آمازون Souq را، شرکتی که زمانی بیش از 1 میلیارد دلار قیمت داشته است، به قیمت […]

چندین ماه است که شایعه شده آمازون در فکر خریداری Souq.com است، یک شرکت خرده‎فروشی آنلاین که اغلب اوقات از آن با عنوان آمازون خاور‎میانه یاد می‎شود. حال گزارش‎های تازه‎ای منتشر شده‎اند که “جوهر این قرارداد” خشک شده و آمازون Souq را، شرکتی که زمانی بیش از 1 میلیارد دلار قیمت داشته است، به قیمت 650 میلیون دلار خریده است.

گرچه اطلاعیه‎ی رسمی در این خصوص هنوز منتشر نشده است. آمازون از اظهارنظر در این رابطه سر باز زده و شرکت Souq نیز روند آن‎ها را در پیش گرفته‎ است. یکی از سخنگویان آمازون اعلام کرده است که این شرکت در رابطه با شایعات و فرضیات اظهارنظری نمی‎کند.

آخرین مرتبه در اواخر سال 2016 بود که صحبت‎هایی در رابطه با احتمال سرگیری این معامله شنیده می‎شد، مبنی بر این‎که شرکت Souq در نظر دارد که 30 درصد از سهام خود را به آمازون بفروشد. این معامله ارزش این شرکت را یک میلیارد دلار تشخیص داده بود. ارزش Souq زمانی به 1 میلیارد دلار رسید که سال گذشته مقدار سرمایه‎گذاری در این شرکت 275 میلیون دلار افزایش یافت.

Souq گفته می‎شود در طول چند ماه گذشته حتی پای میز مذاکره با شرکت‎هایی مانند eBay و Majid Al Futtaim، یکی از خرده‎فروشی‎های مهم آنلاین عربستان‎سعودی، نشسته است. گفته می‎شود رقم این معامله از 500 میلیون به 750 میلیون افزایش یافته است و در نهایت آمازون توانسته با قیمت 650 میلیون دلار این معامله را از آن خود کند.

آمازون هرگز در خاورمیانه حضوری نداشته است و بواسطه‎ی خریداری Souq حال می‎تواند بزرگترین خرده‎فروشی آنلاین این منطقه را تحت کنترل خود در آورد. این خرید به آمازون اجازه خواهد داد با قدرت بیشتری در این حوزه خودنمایی کند، بخشی از اینترنت که پتانسیل رشد بالقوه‎ای در خود می‎بیند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال