آمازون به ادامه تسلط بر بازار خدمات ابری ادامه خواهد داد

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد آمازون همچنان توانسته در بین شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات ابری در رتبه نخست باقی بماند. البته مایکروسافت نیز تلاش دارد تا در این روند به آمازون نزدیک شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش هایی که اخیراً در مورد درآمدهای مالی سه شرکت بزرگ ارائه دهنده […]

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد آمازون همچنان توانسته در بین شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات ابری در رتبه نخست باقی بماند. البته مایکروسافت نیز تلاش دارد تا در این روند به آمازون نزدیک شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش هایی که اخیراً در مورد درآمدهای مالی سه شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات ابری مانند آمازون، مایکروسافت و گوگل منتشر شده است نشان می دهد در این بازار همچنان آمازون روند تسلط را بر عهده دارد. طبق اعلام Synergy Research اکنون ارزش بازار خدمات ابری با رشد ۳۴ درصدی به ۵۳ میلیارد دلار رسیده است. با وجود این که آمازون رتبه اول در جهان را به خود اختصاص داده اما مایکروسافت نیز اخیراً توانسته است خود را به نزدیک ترین فاصله ممکن نسبت به آمازون برساند.

از سال ها پیش تاکنون بیش از یک‌ سوم سهم بازار خدمات ابری به آمازون تعلق داشته به طوری که همیشه درصد ثابتی از سهم این شرکت در این بازار حفظ بوده است. اما سهم مایکروسافت به طور مستمر در حال افزایش است و اکنون این شرکت توانسته طی سه ماه قبل درآمد خود را از این بازار حدود ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دهد. گوگل نیز در این بین تلاش دارد تا سهم بیشتری در این بازار کسب کند. این شرکت نیز سهم ۱۰ درصدی از بازار خدمات ابری را در اختیار گرفته است. با این وجود هنوز آمازون نسبت به دو رقیب خود در سطح بالاتری قرار دارد. آمار دیگری که توسط کانالیس Canalys منتشر شده نیز این موضوع را تایید می کند.

میزان درامد آمازون از این بازار در سه ماه گذشته حدود 17.67میلیارد دلار بوده است. سهم مایکروسافت ۱۱.۶ میلیارد دلار و درآمد گوگل نیز ۵.۳ میلیارد دلار تعیین شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال