آمازون به زودی سایت رتبه بندی الکسا را غیر فعال خواهد کرد

طبق بیانیه روز گذشته آمازون وب سایت Alexa.com احتمالاً تا بهار سال ۲۰۲۲ به طور کامل غیرفعال خواهد شد. وظیفه این وبسایت رتبه بندی سایت ها از لحاظ میزان بازدید بوده است. البته این پلتفرم معروف در ایران برای آنالیز سئو استفاده می شود. اما بسیاری از کشورهای دنیا دیگر از این وب سایت استفاده […]

طبق بیانیه روز گذشته آمازون وب سایت Alexa.com احتمالاً تا بهار سال ۲۰۲۲ به طور کامل غیرفعال خواهد شد. وظیفه این وبسایت رتبه بندی سایت ها از لحاظ میزان بازدید بوده است. البته این پلتفرم معروف در ایران برای آنالیز سئو استفاده می شود. اما بسیاری از کشورهای دنیا دیگر از این وب سایت استفاده نمی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آمازون در بیانیه ای اعلام کرد به زودی سایت تحلیل ترافیک Alexa.com بازنشسته خواهد شد. در این بیانیه آمده است: “ما حدود ۲۵ سال پیش الکسا اینترنت را بنا نهادیم و اکنون پس از کمک های بسیار در رابطه با یافتن و تبدیل کردن مخاطبان دیجیتال و گذشت دو دهه تصمیم داریم تا این پلت‌فرم را در می 2022 غیر فعال کنیم. از کلیه کاربرانی که بابت استفاده از الکسا از ما به عنوان منبع تحقیق محتوا و آنالیز رقابتی استفاده کردند، سپاسگزاریم.

پس از این بیانیه ثبت نام کاربران در الکسا متوقف شده اما مشترکین قدیمی همچنان می توانند تا اردیبهشت ماه سال آینده از سرویس های آن استفاده کنند. تا اواخر سال ۲۰۲۲ نیز کلیه API های الکسا از دسترس خارج می شوند. روند نزولی ترافیک ارگانیک الکسا و احتمالاً افت شدید محبوبیت آن باعث تعطیل کردن الکسا شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال