آمازون Kindle Oasis باریک‌ترین و سبک‌ترین کتابخوان الکترونیکی خود را معرفی کرد

فلسفه‌ی محصولات سری Kindle آمازون و تلاش این شرکت برای زنده نگاه داشتن این برند، حالا به 10 سال رسیده و پس از موفقیت‌های بسیاری زیادی که در زمینه‌های مختلف از مهندسین توانمند این شرکت دیدیم، باعث شده تا آمازون بار دیگر بخواهد نبوغ مهندسین خود را به نمایش بکشد. کتابخوان الکترونیکی و جدید Oasis […]

فلسفه‌ی محصولات سری Kindle آمازون و تلاش این شرکت برای زنده نگاه داشتن این برند، حالا به 10 سال رسیده و پس از موفقیت‌های بسیاری زیادی که در زمینه‌های مختلف از مهندسین توانمند این شرکت دیدیم، باعث شده تا آمازون بار دیگر بخواهد نبوغ مهندسین خود را به نمایش بکشد.

کتابخوان الکترونیکی و جدید Oasis از زبان طراحی کاملا متفاوتی نسبت به قبل برخوردار بوده و سازندگان تمام تلاش خود را داشته‌اند تا بتوانند باریک‌ترین و سبک‌ترین کتابخوان الکترونیکی که تا کنون معرفی شده است را پیش روی کاربران قرار دهند. این محصول جدید با داشتن بهترین باتری در میان کتابخوان‌های الکترونیکی که پیش از این آمازون معرفی کرده، قیمتی 290 دلاری داشته و شکل ظاهری آن به گونه‌ای می‌باشد که نمی‌توان آن را یکی از محصولات خانواده‌ی Kindle در نظر گرفت.

تلاشی که بخش سخت‌افزار شرکت آمازون یعنی Lab 126 داشته باعث شده تا حالا کتابخوان الکترونیکی جدید آمازون، با داشتن صفحه‌نمایشی 6 اینچی (همان صفحه‌نمایشی که سال 2014 در Kindle Voyage به کار گرفته شده بود) با تراکم پیکسلی 300 پیکسل در هر اینچ، ضخامتی برابر با 3.4 میلی‌متر داشته باشد. در واقع آمازون سعی کرده تا با معرفی Kindle Oasis، بتواند علاقه‌مندان کتابخوان‌های الکترونیکی را سوی خود بکشاند.

amazon-kindle-oasis-hands_on-nick_statt-4.0

اگرچه قیمتی که سازندگان برای این کتابخوان الکترونیکی در نظر گرفته‌اند، اما باید بگوییم که طراحی فوق‌العاده خوب این محصول باعث شده تا کار کردن با آن بسیار آسان بوده و به سادگی بتوان آن را با یک دست استفاده نمود. با این حال مصرف باتری این دستگاه شاید کمی بالا باشد و نتواند جوابگوی کارتان باشد. همینطور بر خلاف شایعاتی که پیشتر منتشر شده‌اند، Oasis ضد آب نبوده و سرعت سخت‌افزاری آن نیز نسبت به گذشته افزایشی نداشته است.

اگر بخواهیم به عنوان یک گجت در رابطه با این کتابخوان صحبت کنیم، باید گفت که آمازون سعی کرده تا Oasis تنها بر نوشته‌ها و خواندن کاربران تمرکز داشته باشد و همانند بسیاری از محصولات موجود در بازار به صفحه‌نمایش‌های LCD و یا نرم‌افزارهای فراوان مجهز نشده است. در واقع هدف اصلی آمازون تنها رسیدن به روشنایی بهتر، اندازه‌ی مناسب‌تر و باریک‌تر و عملکرد بهتر بوده و شاید بتوانیم بگوییم که مهندسین این شرکت در این امر نیز موفق بوده‌اند. با این حال باز هم باید اشاره داشته باشیم که قیمت 290 دلار برای این کتابخوان الکترونیکی بالاست و واقعا نیازی به پرداخت این میزان پول برای این محصول وجود ندارد.

اما شاید بتوانیم یکی از بهترین مواردی که در رابطه با این کتابخوان الکترونیکی وجود دارد را کیف چرمی آن بدانیم. سازندگان سعی کرده‌اند تا این کیف چرمی در سه رنگ مختف قهوه‌ای، مشکی و قرمز تولید نمایند تا سلایق مختلف را پوشش دهند. البته باید اشاره داشته باشیم که این کیف چرمی مخصوص باتری بیرونی Kindle Oasis می‌باشد و ارزشی میان 50 تا 70 دلار دارد. شاید در این شرایط بگویید که می‌توانیم قیمت این کتابخوان را 200 دلار در نظر بگیریم. اما اینطور نیست و شما نمی‌توانید ارزش این کیف را از مبلغی که به هنگام خرید پرداخت می‌کنید، کم کنید چرا که مدیران آمازون این کتابخوان را نوعی نماد برای خود می‌دانند.

amazon-kindle-oasis-hands_on-nick_statt-5.0

پیش‌فروش این کتابخوان از امروز آغاز شده و قرار است افرادی که آن را خریداری کرده‌اند، در تاریخ 27 آوریل سفارش خود را دریافت نمایند. همینطور این کتاب‌خوان در دو مدل مختلف که یکی به Wifi و دیگری علاوه بر آن، به شبکه‌ی 3G نیز مجهز شده، عرضه خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال