پروژه اینترنت ماهواره ای آمازون با پرتاب ۸۳ ماهواره آغاز می شود

آمازون قصد دارد با پروژه کویپر برنامه اینترنت ماهواره ای خود را راه اندازی کند. این برنامه ریزی با پرتاب ۸۳ ماهواره این شرکت توسط سه موشک مختلف آغاز خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آمازون برنامه ریزی خود برای راه اندازی اینترنت ماهواره ای را با عنوان پروژه کویپر آغاز […]

آمازون قصد دارد با پروژه کویپر برنامه اینترنت ماهواره ای خود را راه اندازی کند. این برنامه ریزی با پرتاب ۸۳ ماهواره این شرکت توسط سه موشک مختلف آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آمازون برنامه ریزی خود برای راه اندازی اینترنت ماهواره ای را با عنوان پروژه کویپر آغاز کرده است. وی برای ارسال ماهواره خود به مدار از موشک های آریان اسپیس، بلواورجین و United Launch Alliance استفاده خواهد کرد.

 طی یک دوره ۵ ساله حدود ۸۳ ماهواره این شرکت و همچنین دیگر ماهواره‌های پروژه کویپر وارد مدار خواهند شد. صورت فلکی برنامه‌ریزی شده برای این پروژه شامل ۳۲۳۶ ماهواره است. به نظر می‌رسد آمازون برای راه اندازی و آغاز این پروژه میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده باشد. هنوز جزئیات قرارداد های این شرکت مشخص نشده است. اما طبق آنچه خود آمازون مدعی شد بزرگ‌ترین خرید تجاری وسایل نقلیه پرتاب توسط این شرکت انجام گرفته است.

 قرار است در پروژه آمازون تعداد زیادی از ماهواره ها در مدار پایین زمین قرار گرفته و اینترنت پهن‌باند کم تاخیر را به کاربران عرضه کنند. همچنین دیش های Project Kuiper برای کاربران عرضه خواهد شد تا با اسکن پایانه‌های آسمان امکان اتصال به اینترنت فراهم شود. به نظر می‌رسد این پروژه کاملاً شبیه به استارلینک است اما پروژه استارلینک چندین سال زودتر از پروژه کویپر آغاز شده است و تاکنون حدود ۲۰۰۰ ماهواره به مدار ارسال کرده و خدمات دهی به کاربربان نیز آغاز شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال