رونمایی AMD از RX 480؛ اولین کارت گرافیک مبتنی بر معماری پولاریس

شرکت AMD از سری کارت گرافیک‎های جدید RX خود که مبتنی بر استفاده از معماری پولاریس هستند، رونمایی کرد و اولین کارت گرافیکی که قرار است به بازار عرضه شود RX 480 خواهد بود. بیشترین صحبت‎ها در رابطه با این کارت گرافیک حول قیمت آن بوده که برای مدل 4 گیگابایتی 199 دلار است. این […]

شرکت AMD از سری کارت گرافیک‎های جدید RX خود که مبتنی بر استفاده از معماری پولاریس هستند، رونمایی کرد و اولین کارت گرافیکی که قرار است به بازار عرضه شود RX 480 خواهد بود.

بیشترین صحبت‎ها در رابطه با این کارت گرافیک حول قیمت آن بوده که برای مدل 4 گیگابایتی 199 دلار است. این استراتژی قیمتی قسمتی از تلاش فراوان AMD در رابطه با واقعیت مجازی (VR) است، به نحوی که آن‎ها در تلاش هستند با پایین آوردن هزینه‎ی قطعات سخت‎افزاری لازم برای کامپیوترهای شخصی، افراد زیادی را به سمت تجربه‎ی واقعیت مجازی سوق دهند. از کارت گرافیک RX 480 به عنوان ارزان قیمت‎ترین کارت گرافیک آماده برای واقعیت مجازی که فعلاً در بازار وجود دارد، یاد شده است. حتی اگر به مباحث VR علاقه نداشته باشید، باز هم با استفاده از محصول جدید این شرکت با این قیمت فوق‎العاده می‎توانید در بحث بازی‎ها و فیلم‎ها کارت گرافیکی با عملکرد عالی و رزولوشن فول اچ‎دی (1080p) داشته باشید.

RX 480 اولین کارت گرافیک شرکت AMD به شمار می‎رود که مبتنی بر استفاده از فرآیند 14 نانومتری FinFET و چهارمین نسل ریز معماری GCN است. این کارت گرافیک دارای 36 واحد محاسبه‎ای و 5 GFLOPS عملکردی است. مدل پایه‎ی آن دارای 4 گیگابایت VRAM از نوع GDDR5 خواهد بود و مدل‎های 8 گیگابایتی نیز، با پهنای باند حافظه‎ی 256 گیگابایت بر ثانیه و بیت‎ریت حافظه‎ی 256 بیتی، به چشم خواهند خورد. یک پورت اچ‎دی‎ام‎آی 2.0a و سه پورت DisplayPort 1.3 به همراه پشتیبانی از FreeSync نیز وجود خواهد داشت. TDP (توان طراحی حرارتی) این کارت 150 وات است و از یک تک کانکتور برق 6 پینی استفاده می‎کند.

اواخر این ماه در مورد این کارت گرافیک یقیناً اطلاعات بیشتری خواهیم شنید.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال