خریداری استارتاپ Nitero توسط AMD؛ نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی در راه است

شرکت ای‎ام‎دی به خاطر تولید پردازنده‎ها و کارت‎های گرافیک کامپیوتری شهرت بسزایی دارد. حال این شرکت تصمیم گرفته است در ساخت نسل بعدی هدست‎های واقعیت‎ مجازی کمک کند. امروز، آن‎ها خبر خرید شرکت Nitero را اعلام کردند، شرکتی مستقر در شهر آستین ایالت تگزاس آمریکا که فعالیت مرکزی آن حول ساخت چیپ‎های بی‎سیم 60 گیگاهرتزی […]

شرکت ای‎ام‎دی به خاطر تولید پردازنده‎ها و کارت‎های گرافیک کامپیوتری شهرت بسزایی دارد. حال این شرکت تصمیم گرفته است در ساخت نسل بعدی هدست‎های واقعیت‎ مجازی کمک کند. امروز، آن‎ها خبر خرید شرکت Nitero را اعلام کردند، شرکتی مستقر در شهر آستین ایالت تگزاس آمریکا که فعالیت مرکزی آن حول ساخت چیپ‎های بی‎سیم 60 گیگاهرتزی برای استفاده در حوزه‎های واقعیت‎ مجازی و واقعیت‎ افزوده است.

ما شرکت‎های دیگری را نیز دیده‎ایم که به دنبال راهی برای کاهش سیم‎ها در هدست‎های واقعیت ‎مجازی بوده‎اند همانند با نمونه‎ی اولیه‎ی هدست سانتا کروز شرکت Oculus. علاوه بر این شرکت اچ‎تی‎سی با ارائه‎ی هدست TPCast Vive که در چند ماه آینده با قیمت 249 دلار وارد بازار جهانی خواهد شد، تلاش خود را در این زمینه نشان می‎دهد.

فناوری شرکت Nitero نوید عملکرد با تاخیر کم در محیط‎های با مقیاس یک اتاق برای واقعیت مجازی را می‎دهد، یعنی بین حرکات شخص و چیزی که او در نمایشگر می‎بیند تاخیر زیادی وجود نخواهد داشت. تاخیر کم برای یک تجربه‎ی خوب در دنیای VR بسیار مهم است، چون مقدار بیش از حد آن می‎تواند باعث ایجاد سردرد و حالت تهوع شود. و از بین بردن نیاز به هدست‎های سیمی می‎تواند مشکل دیگری را رفع کند، یعنی حجیم بودن نسل فعلی این هدست‎ها.

Mark Papermaster مدیر ارشد بخش فناوری شرکت AMD و نایب رییس ارشد آن در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده است “کابل‎های سنگین هدست‎ها مانع قابل‎ توجهی برای رو آوردن گسترده‎ی افراد به دنیای واقعیت مجازی است.”

او در ادامه‎ی سخنان خود افزود “فناوری واقعیت مجازی بی‎سیم جدیدا خریداری شده‎ی ما قصد دارد این چالش را از بین ببرد. و این اقدام نمونه‎ی دیگری برای سرمایه‎گذاری‎های بلندمدت AMD در دنیای فناوری و ایجاد تکنولوژی‎های گرافیکی و محاسبه‎ای با عملکرد بالا است که می‎تواند تجربیات درگیرکننده‎ای در دنیای محاسبات به وجود آورد.”

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال