کاهش عملکرد پردازنده های AMD با آپدیت ویندوز ۱۱ نیز ادامه دارد

کاربران ویندوز ۱۱ اعلام کردند استفاده از این ویندوز باعث کاهش عملکرد پردازنده های AMD شده است. این در حالی است که مایکروسافت کمتر از دو هفته پیش سیستم عامل جدید خود را منتشر کرده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاربران پس از استفاده از آپدیت ویندوز 11 که روز گذشته […]

کاربران ویندوز ۱۱ اعلام کردند استفاده از این ویندوز باعث کاهش عملکرد پردازنده های AMD شده است. این در حالی است که مایکروسافت کمتر از دو هفته پیش سیستم عامل جدید خود را منتشر کرده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاربران پس از استفاده از آپدیت ویندوز 11 که روز گذشته منتشر شد بار دیگر از مشکل پردازنده های AMD و کاهش عملکرد آن شکایت داشتند. به گفته این کاربران استفاده از ویندوز ۱۱ باعث کاهش عملکرد سیستم هایی خواهد شد که از پردازنده‌های رایزن AMD استفاده می‌کنند.

 با اینکه مایکروسافت روز گذشته آپدیت ویندوز ۱۱ را به همراه رفع باگ منتشر کرد به نظر می رسد این مشکل برای سیستم های با پردازنده رایزن برطرف نشده و کاربران همچنان شامل کاهش عملکرد بودند. مایکروسافت و AMD در نسخه جدید ویندوز شاهد مشکلاتی مانند کاهش عملکرد و تاخیر سه برابری کش L3 بودند.

تاخیر روی کش باعث ایجاد مشکل در فناوری هسته ترجیحی این پردازنده می‌شود. به طوری که در نهایت به کاهش عملکرد پردازنده در کارهای فشرده و سنگین خواهد شد. در حالت عادی تاخیر کش L3 در رایزن 10.7 نانو ثانیه است که با نصب ویندوز ۱۱ به ۱۷ نانوثانیه افزایش می یابد. در آپدیت جدید نیز زمان آن به ۳۱.۹ نانو ثانیه می رسد. طبق گزارش های منتشر شده احتمالاً برای رفع مشکل های مربوط به پردازنده های رایزن آپدیت دیگری در راه خواهد بود. البته با وجود تعداد کم پردازنده‌های واجد شرایط این مشکل کمی عجیب به نظر می رسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال