AMD اولین کارت‌های گرافیک مجهز به تکنولوژی سخت‌افزار مجازی را معرفی نمود

روز گذشته شرکت AMD برای اولین بار، کارت‌های گرافیک مجهز به تکنولوژی سخت‌افزار مجاری را از سری FirePro S و تکنولوژی Multiuser GPU (به اختصار MxGPU) با معماری GCN معرفی نمود. معماری فوق‌العاده‌ای که این کارت‌های گرافیک دارند، باعث شده تا بتوان این محصولات قدرتمند و جدید را مناسب شبکه‌های ابری، بازی‌هایی که از طریق سیستم […]

روز گذشته شرکت AMD برای اولین بار، کارت‌های گرافیک مجهز به تکنولوژی سخت‌افزار مجاری را از سری FirePro S و تکنولوژی Multiuser GPU (به اختصار MxGPU) با معماری GCN معرفی نمود. معماری فوق‌العاده‌ای که این کارت‌های گرافیک دارند، باعث شده تا بتوان این محصولات قدرتمند و جدید را مناسب شبکه‌های ابری، بازی‌هایی که از طریق سیستم ابری اجرا می‌شوند، سیستم‌های کنترلی و حتی زیرساخت‌های دسکتاپ مجازی (VDI) دانست.

در اکوسیستم مجازی‌سازی، پردازنده، فضای ذخیره‌سازی و کنترلر شبکه از اجزای اصلی در مجازی‌سازی سخت‌افزارها برای انتقال بهترین تجربه به حساب می‌آیند که در این میان خبری از کارت گرافیک نبود. حالا تکنولوژی MxGPU شرکت AMD باعث شده تا برای اولین‌بار شاهد استانداری جدید در مجازی‌سازی کارت گرافیک نیز باشیم. اما معنای این موضوع چیست؟ پاسخ بالاتر رفتن امنیت و عملکرد میان سیستم‌های مجازی‌سازی می‌باشد، چیزی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع MxGPU قادر خواهد بود تا کیفیت مورد انتظار کاربر به هنگام استفاده از سیستم‌های مجازی‌سازی شده را تشخیص داده و در بهینه بودن آن نقش زیادی داشته باشد.

محصولات جدیدی که AMD از این خانواده معرفی نموده شامل FirePro S7150 و FirePro S7150 x2 شده و این کارت‌ها قادر خواهند بود تا عملکرد سیستم‌های مجازی‌سازی شده را در مواقعی که شاید نیاز به امنیت و قدرت بالاتری باشد، بهبود بخشد. علاوه بر این موارد این کارت‌های گرافیک جدید می‌توانند عملکرد را در زیرساخت‌های دسکتاپ مجازی بسیار بهتر از قبل کرده و شاید نقش آنها در جاهای دیگر کمرنگ‌تر باشد. البته این تمام موضوع نیست و حالا که این کارت‌های جدید عرضه شده‌اند، این امکان وجود دارد تا از دستورات بسیار مفیدی که در بسترهای DirectX ،OpenCL و OpenGL وجود دارد، برای بهبود عملکرد مجازی‌سازی، استفاده نمود.

تکنولوژی MxGPU که شرکت AMD از آن استفاده نموده باعث شده تا دیگر همانند گذشته، سیستم‌ها دائما تحت فشار نباشند و حالا این امکان میسر شده که کامپیوترها بتوانند عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشند. همچنین این تکنولوژی می‌تواند هزینه‌ی شرکت‌ها را نیز کاهش دهد که شاید این موضوع یکی از مهم‌ترین مواردی باشد که استفاده‌کنندگان برایش اهمیت قائل هستند.

بهتر است کمی هم در مورد کارت‌های گرافیک جدید این شرکت و قدرت آنها صحبت کنیم. مدل تک‌ هسته‌ای از این محصولات، یعنی FirePro S7150، با داشتن 8 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5، این امکان را فراهم می‌آورد تا 16 کاربر به صورت همزمان بتوانند از توانایی‌های این کارت به صورت مجازی، استفاده نمایند. مدل دو هسته‌ای از این کارت گرافیک نیز قادر خواهد بود با داشتن مجموعا 16 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5، قادر خواهد بود تا 32 کاربر به صورت همزمان را پوشش دهد. لازم به ذکر است که باس حافظه (یا مموری کنترلر) هر دو این محصولات نیز از نوع 256 بیتی می‌باشد.

هنوز قیمت این محصولات مشخص نشده اما AMD اعلام کرده که در نیمه‌ی دوم سال 2016، شاهد ورود این محصولات به بازار کامپیوترهای سرور خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال