نسل بعدی کارت‌های گرافیک شرکت AMD، فناوری ساخت 14 نانومتری خواهند داشت

نسل فعلی کارت‌های گرافیک شرکت AMD از فناوری ساخت 28 نانومتری بهره می‌برند و نسل بعدی کارت‌های این شرکت در حال آماده‌سازی بوده و در سال 2016 عرضه می‌شوند. فناوری ساخت این کارت‌ها بر خلاف تصور همگان، از از نوع 14 نانومتری FinFET و با اسم رمز “Arctic Islands” خواهد بود و AMD، کارت‌هایی با فناوری […]

نسل فعلی کارت‌های گرافیک شرکت AMD از فناوری ساخت 28 نانومتری بهره می‌برند و نسل بعدی کارت‌های این شرکت در حال آماده‌سازی بوده و در سال 2016 عرضه می‌شوند. فناوری ساخت این کارت‌ها بر خلاف تصور همگان، از از نوع 14 نانومتری FinFET و با اسم رمز “Arctic Islands” خواهد بود و AMD، کارت‌هایی با فناوری 20 نانومتری را تولید نخواهد کرد.

پیشتر شایعاتی در مورد عدم توانایی AMD در ساخت کارت‌های 14 نانومتری منتشر شده بوده که این موضوع، هنوز تایید یا رد نشده و اخبار نشان می‌دهند که همکاری AMD و TSMC در ساخت این کارت‌ها، دور از انتظار نخواهد بود. در حال حاضر شرکت TSMC به تولید کارت‌هایی با فناوری ساخت 20 نانومتری برای شرکت‌های مختلف مشغول است و اینتل و سامسونگ نیز در حال تولید محصولات 14 نانومتری هستند. البته این موضوع به چیپ‌های Exynos سامسونگ و یا پردازنده‌های Broadwell اینتل منتهی نمی‌شود و IMFlash نیز در حال تولید چیپ‌های فلش NAND با فناوری سخت 14 نانومتری می‌باشد.

احتمالا AMD نیز به خاطر داشتن رقابتی تنگاتنگ‌تر با رقبای خود، قصد ندارد محصولات 20 نانومتری را تولید کند که این موضوع می‌تواند حرکتی هوشمندانه باشد. در مود معماری جدید AMD برای کارت‌های خود، به خاطر داشتن فناوری ساخت 14 نانومتری، مصرف برق بسیار پایینی برای محصولات جدید “Arctic Islands” پیش‌بینی می‌شود. در کنار این موضوع، کارت‌های گرافیک “Greenland” این شرکت نیز سال آینده عرضه می‌شوند که با داشتن حافظه‌های HBM2، حدود 57 درصد پهنای باند بیشتری را در کنار کاهش مصرف برق 48 درصدی برای کارت‌های جدید، به همراه خواهند داشت.

در حال حاضر، شرکت کره‌ای SK Hynix برای تولید حافظه‌هایی HBM2 برای AMD، اعلام همکاری کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال