رونمایی شرکت AMD از نسل هفتم پردازنده‌های خود مخصوص لپ‌تاپ‌ها

پردازنده‎های شرکت AMD همواره گزینه‎های جایگزینی ارزان قیمت‎تری به نسبت رقبای اینتلی خود به شمار می‎رفته‎اند، ولی این شرکت با ارائه‎ی آخرین نسل از چیپ‎های موبایل خود، هدف بستن این شکاف بین عملکرد پردازنده‎های دو شرکت را نیز دارد. امروز در نمایشگاه Computex، شرکت AMD از چیپ‎های جدید رده بالای FX خود رونمایی کرد که […]

پردازنده‎های شرکت AMD همواره گزینه‎های جایگزینی ارزان قیمت‎تری به نسبت رقبای اینتلی خود به شمار می‎رفته‎اند، ولی این شرکت با ارائه‎ی آخرین نسل از چیپ‎های موبایل خود، هدف بستن این شکاف بین عملکرد پردازنده‎های دو شرکت را نیز دارد. امروز در نمایشگاه Computex، شرکت AMD از چیپ‎های جدید رده بالای FX خود رونمایی کرد که به نسبت نسل قبلی پردازنده‎های لپ‎تاپ این شرکت 56 درصد سریع‎تر است. از طرف دیگر بایستی اشاره داشت که مدل ابتدایی این چیپ به نسبت نسل قبلی 52 درصد سریع‎تر است. اگر بخواهیم این چیپ را با سریع‎ترین چیپ موبایل Core i7 اینتل مقایسه کنیم باید بگوییم که پردازنده‎ی نسل هفتم FX شرکت AMD در بحث گرافیکی 53 درصد و در بحث عملکرد محاسبه‎ای 51 درصد سریع‎تر است. عملا این دو چیپ همان‎ چیزی هستند که طرفداران این شرکت از مدت‎ها قبل انتظار آن را می‎کشیده‎اند.

همان‎طور که در رابطه با اکثر به‎روزرسانی‎های مهم پردازنده‎ها صدق می‎کند، AMD بر بحث کارآیی انرژی در چیپ‎های جدید خود تمرکز داشته است. این شرکت ادعا می‎کند که چیپ‎های رده‎ بالای FX جدید آن به نسبت نسل قبلی 12 درصد انرژی کمتری مصرف می‎کنند، و آخرین پردازنده‎‎های A9 زمان پخش ویدئوهای فول‎اچ‎دی 41 درصد انرژی کمتری به کار می‎گیرند. در چیپ‎های رده پایین‎تر، این شرکت به پردازنده‎های A9، A6 و E2 جدید هسته‎های “Excavator” را اضافه کرده است که باعث افزایش قابل قبولی در عملکرد آن‎ها شده و باعث می‎شود در بحث پخش ویدئوهای اچ‎دی کارآمدتر باشند.

این شرکت می‎گوید که فرآیند ساخت جدید آن هم‎چنین به این شرکت اجازه داده در این چیپ‎ها به سرعت‎های کلاک بالاتری دست پیدا کند. مدل رده بالای FX 9830P سرعت پایه‎ی 3 گیگاهرتز را ارائه می‎دهد (با حداکثر سرعت 3.7 گیگاهرتزی)، در حالی‎که پایین‎ترین مدل یعنی E2-9010 سرعت کلاک 2 گیگاهرتز (حداکثر 2.2 گیگاهرتز) خواهد داشت. چیپ جدید A8، که به عنوان رقیب پردازنده‎ی Core i3 اینتل از آن یاد شده است، حداکثر سرعت کلاک 1.5 گیگاهرتزی را خواهد داشت که به نسبت i3-6100U سریع‎تر است.

با آن‎که شرکت AMD حرفی در رابطه با جزئیات قیمتی این چیپ‎های جدید نزده است، ولی شرکای آن‎ها از جمله شرکت‎های Dell، اچ‎پی، ایسوس و لنوو در حال حاضر از آن‎ها در طراحی‎های جدید سیستمی خود دارند استفاده می‎کنند. در نتیجه باید انتظار داشته باشید از آن‎ها در طول مدت باقیمانده از امسال در لپ‎تاپ‎های بیشتری استفاده شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال