تکنولوژی جدید XConnect شرکت AMD، قدرت دسکتاپ‌ها را به لپتاپ‌ها می‌آورد

همانطور که می‌دانید لپتاپ‌هایی که امروزه تولید شده و اکثر کاربران آنها را خریداری می‌کنند، قدرت چندان زیادی برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای نداشته و بیشتر مناسب کار با نرم‌افزارها هستند. البته در این میان لپتاپ‌های بسیار گران‌قیمتی هستند که کاربران به کمک آنها می‌توانند بازی‌های کامپیوتری را با گرافیکی فوق‌العاده بالا و بدون کوچک‌ترین مشکل […]

همانطور که می‌دانید لپتاپ‌هایی که امروزه تولید شده و اکثر کاربران آنها را خریداری می‌کنند، قدرت چندان زیادی برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای نداشته و بیشتر مناسب کار با نرم‌افزارها هستند. البته در این میان لپتاپ‌های بسیار گران‌قیمتی هستند که کاربران به کمک آنها می‌توانند بازی‌های کامپیوتری را با گرافیکی فوق‌العاده بالا و بدون کوچک‌ترین مشکل اجرا نمایند، اما قیمت بسیار زیادی که دارند معمولا این اجازه را به کاربران نمی‌دهد که بخواهند این محصولات را خریداری کنند. حالا شرکت AMD برای حل این مشکل، در حال توسعه یک تکنولوژی جدید با نام XConnect و به کمک شرکت‌های Intel و Razer بوده و قصد دارد قدرت دسکتاپ‌ها را به لپتاپ‌ها نیز بیاورد.

البته باید اشاره داشته باشیم که تکنولوژی XConnect آنطور که تصور می‌کنید عمل نکرده و یک تکنولوژی نرم‌افزاری نیست، بلکه به کاربران به کمک یک کابل تاندربولت 3، لپتاپ خود را باید به یکی از کارت‌های گرافیک سری Radeon R9 300 متصل نموده تا از قدرت این کارت‌های گرافیک استفاده نمایند. لپتاپ Razer Blade Stealth که پیشتر در نمایشگاه CES شاهد رونمایی آن بودیم، از جمله محصولاتیست که از این تکنولوژی پشتیبانی نموده و به کمک Razer Core می‌تواند از طریق تاندربولت 3، با یک کارت گرافیک خارجی ارتباط برقرار نماید. البته فعلا تنها همین لپتاپ است که از تکنولوژی بسیار خوب XConnect پشتیبانی می‌نماید و باید در آینده شاهد محصولات بیشتری باشیم که بتواند به این صورت و از طریق یک کارت گرافیک خارجی، تقویت شود.

متاسفانه هنوز قیمت نهایی مشخص نشده، اما احتمالا نباید قیمت این محصول از یکی از کارت‌های گرافیک سری R9 300 بیشتر باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال