ابر کامپیوتر ساخته شده در آمریکا قدرتمند ترین ابر کامپیوتر جهان لقب گرفت

ابررایانه Frontier آزمایشگاه ملی اوک ریج ایالت تنسی توانست با پشت سر گذاشتن ابرکامپیوتر Fugaku ساخت ژاپن به مقام قدرتمند ترین ابر کامپیوتر جهان دست پیدا کند. این ابر رایانه مجهز به پردازنده AMD EPYC اکنون قدرتمندترین ابررایانه جهان محسوب می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در رتبه بندی جدید پانصد […]

ابررایانه Frontier آزمایشگاه ملی اوک ریج ایالت تنسی توانست با پشت سر گذاشتن ابرکامپیوتر Fugaku ساخت ژاپن به مقام قدرتمند ترین ابر کامپیوتر جهان دست پیدا کند. این ابر رایانه مجهز به پردازنده AMD EPYC اکنون قدرتمندترین ابررایانه جهان محسوب می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در رتبه بندی جدید پانصد ابررایانه قدرتمند جهان، ابررایانه Frontier ایالات متحده پس از پشت سر گذاشتن سیستم ژاپنی ها اکنون به مقام نخست قدرتمندترین ابررایانه جهان رسیده است. البته این ابر رایانه مراحل یکپارچه سازی و آزمایش خود را پشت سر می‌گذارد و قرار است در نیروی هوایی و وزارت انرژی ایالات متحده استفاده شود.

پلتفرم Cray EX استفاده شده در این رایانه محصول شرکت HPE که توانست عنوان برترین و قدرتمندترین ابررایانه را کسب کند. در بنچمارک Linmark امتیاز ۱.۱ اگزا فلاپ به عنوان حداکثر امتیاز دریافتی توسط این ابررایانه انجام گرفت. امتیاز دریافتی ابررایانه Fugaku نیز ۴۴۲ پتافلاپ بوده است که به دو سال گذشته برمیگردد.

 Frontier همچنین کارآمدترین ابرکامپیوتر جهان نیز شناخته می‌شود. زیرا توانسته است تنها با استفاده از 52.23 گیگا فلاپ از قدرت خود در هر وات سیستم MN-3 ژاپن را شکست دهد و بدین ترتیب به مقام اول کارآمدترین کامپیوتر در جهان دست یابد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال