جراحان آمریکایی برای اولین بار کلیه حیوان را به انسان پیوند زدند

برای نخستین بار جراحان آمریکایی از کلیه یک حیوان برای عمل پیوند به انسان استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جراحان آمریکایی برای عمل پیوند از کلیه خوک برای انسان استفاده کردند. این جراحی برای نخستین بار در جهان اتفاق افتاد و هدف از آن نیز کاهش کمبود شدید عضو بدن […]

برای نخستین بار جراحان آمریکایی از کلیه یک حیوان برای عمل پیوند به انسان استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جراحان آمریکایی برای عمل پیوند از کلیه خوک برای انسان استفاده کردند. این جراحی برای نخستین بار در جهان اتفاق افتاد و هدف از آن نیز کاهش کمبود شدید عضو بدن انسان بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین پیوند کلیه خوک به انسان پیشرفت مهمی در جهت کاهش کمبود اعضای بدن انسان محسوب می‌شود. این جراحی در مرکز پزشکی نیویورک و با استفاده از کلیه ی خوک که ژن های آن تغییر داده شده بود انجام گرفت. این تغییر ژن با هدف حذف مولکول هایی که باعث رد پیوند می شوند انجام شد.

 به گفته محققان این کلیه به یک بیمار مبتلا به مرگ مغزی اما با اختلال عملکرد کلیه انجام گرفت. برای بررسی این پیوند نیز کلیه جدید در خارج از بدن فرد و به صورت متصل به عروق خونی قرار داشت.

دکتر رابرت مونت‌گومری جراح پیوند می گوید: کلیه آزمایشات مربوط به این پیوند همگی طبیعی هستند و کلیه جدید قادر است تولید ادرار را به اندازه یک انسان دارای کلیه طبیعی انجام دهد. پس از گذشت سه روز هنوز علائمی از بابت رد کلیه های خوک مشاهده نشده است. این جراح پیوند اضافه کرد پس از جراحی و پیوند کلیه سطح غیر طبیعی کراتینین که مربوط به عملکرد ضعیف کلیه های پیشین بوده است به حالت عادی بازگشت.

تاکنون بارها مطالعاتی برای استفاده از اعضای بدن حیوانات و پیوند آن به انسان انجام گرفته بود. مشکل اساسی در این پیوند روش جلوگیری از رد فوری اندام پیوندی انسان بوده است. در این جراحی نیز با استفاده از حذف ژن خوک برای یک کربوهیدرات از مشکل رد شدن این اندام جلوگیری شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال