موشک‌های هسته‌ای آمریکا هنوز توسط فلاپی‌دیسک کنترل می‌شوند!

گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد بخش بزرگی از موشک‌های هسته‌ای آمریکا هنوز هم با استفاده از سیستم کامپیوتری دهه 1970 دیسک‌های فلاپی هشت اینچی مدیریت و کنترل می‌شود. طبق گزارشی از دفتر حسابرسی دولت آمریکا (GAO)، وزارت دفاع (DOD) فعالیت‌های موثر نیروهای هسته‌ای آمریکا، از قبیل موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای، بمب افکن‌های […]

گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد بخش بزرگی از موشک‌های هسته‌ای آمریکا هنوز هم با استفاده از سیستم کامپیوتری دهه 1970 دیسک‌های فلاپی هشت اینچی مدیریت و کنترل می‌شود.

طبق گزارشی از دفتر حسابرسی دولت آمریکا (GAO)، وزارت دفاع (DOD) فعالیت‌های موثر نیروهای هسته‌ای آمریکا، از قبیل موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای، بمب افکن‌های هسته‌ای، و هواپیماهای تانکر را توسط سیستم‌های کامپیوتری پیش از تاریخ که برای اولین بار ساخته شده بودند، هماهنگ می‌کند. در همین گزارش توضیح داده شده که 61 میلیارد دلار مالیات سالانه آمریکایی‌ها برای بقاء تکنولوژی‌های کهنه مصرف می‌شود؛ یعنی حدود سه برابر بیشتر از هزینه‌ای که دولت بر سیستم‌های جدید هزینه می‌کند.

floppydisks

والری هندرسون، سخنگوی پنتاگون به خبرگزاری فرانسه گفت: «این سیستم‌ها قابل استفاده باقی مانده‌اند زیرا هنوز کار می‌کنند». دستگاه‌هایی وجود دارند که کار می‌کنند و اما دستگاه‌هایی وجود دارند که با زحمت کار می‌کنند؛ فلاپی‌دیسک‌ها از نوع دوم هستند.

حافظه دیسک‌های هشت اینچی هسته‌ای آمریکا 237.25 کیلوبایت بوده که این میزان برای ذخیره 15 ثانیه صدا تقریبا کافی است. اگر منصفانه قضاوت کنیم، می‌توان با این میزان حافظه تا پر شدن آن از زمان لذت برد.

اما اگر بخواهید آن را با کارت حافظه 32 گیگابایتی ارزان قیمت مقایسه کنید، شما برای ذخیره همان مقدار به دیسک‌های بیش از 130000 نیاز دارید. واقعیت جالب این است که اگر شما بخواهید این دیسک‌ها را روی هم انباشته کنید، ارتفاع آن ها 200 متر خواهد بود.

shutterstock_98833250

خوشبختانه وزارت دفاع آمریکا به آرامی سیستم‌های خود را به روز می‌کند. هندرسون گفت: «قرار است فلاپی‌دیسک‌ها تا پایان سال 2017 با دستگاه‌های امنیتی دیجیتال جایگزین شوند».

در این گزارش آمده است که پنتاگون برنامه‌ریزی می‌کند تا به طور کامل این سیستم‌ها را تا پایان سال 2020 جایگزین کند. اما یک سری قطعات قدیمی از فناوری اطلاعات در سراسر دستگاه دولت گسترده آمریکا وجود دارد.

در وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا، Individual Master File، که شامل بخش عمده‌ای از اطلاعات مالیات‌دهندگان فردی و ارزیابی مالیات است، به منظور اجرا در یک زبان برنامه‌نویسی ساخته شده که تنها در مین فریم‌های واقعا قدیمی IBM کار می‌کنند. بنابراین اگر به فکر انجام کاری در بخش IT برای دولت آمریکا باشید، بهتر است کتاب‌های برنامه‌نویسی قدیمی FORTRAN را دور نیندازید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال