یک استارتاپ آمریکایی از طریق ساخت نوعی قطار به پاکسازی هوا کمک می کند

یک شرکت آمریکایی قصد دارد با ساختن نوعی قطار و جذب دی اکسید کربن یک روش جدید برای پاکسازی هوا ارائه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از قطار در سفر می تواند در مقایسه با موارد دیگر گازهای گلخانه‌ای کمتری منتشر کند. در صورتی که قطار بتواند در هنگام حرکت […]

یک شرکت آمریکایی قصد دارد با ساختن نوعی قطار و جذب دی اکسید کربن یک روش جدید برای پاکسازی هوا ارائه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از قطار در سفر می تواند در مقایسه با موارد دیگر گازهای گلخانه‌ای کمتری منتشر کند. در صورتی که قطار بتواند در هنگام حرکت دی اکسید کربن هوا را نیز حذف کند می‌توان به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای امیدوار بود.

استارت آپ آمریکایی CO2Rail به همراه مهندسان دانشگاه شفیلد انگلستان و دانشگاه تورنتو کانادا قصد دارند از طریق ابداع نوعی دریچه بزرگ در قطار برای مکش هوا در هنگام حرکت دی اکسید کربن را از هوا جدا کنند. سپس با تبدیل آن به مایع در زمان مناسب آن را تخلیه کنند.

 به گفته پژوهشگران این روش می‌تواند نسبت به دیگر راه حل های جذب مستقیم از هوا مقرون به صرفه تر باشد. زیرا در این روش از واگن های قطار و تجهیزات آن نیز استفاده خواهد شد. به گفته آنها این روش می تواند سالانه ۳۰۰۰ تن کربن را از هوا حذف کند. همچنین نسبت به دیگر تاسیسات به زمین کمتری برای جذب مستقیم نیاز دارد. پروفسور پیتر استایرینگ از مرکز استفاده از دی اکسید کربن در دانشگاه شفیلد می گوید: جذب مستقیم دی اکسید کربن از محیط اکنون یک ضرورت برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی محسوب می شود. از طرفی این فناوری نیز می تواند با هزینه بسیار کمتر حجم قابل توجهی از کربن را حذف کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال