یک استارتاپ آمریکایی توانست از شیر فاسد تیشرت بسازد

یک استارتاپ امریکایی از شیر فاسد نوعی پوشاک زیست تخریب پذیر تولید کرده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، یک استارتاپ آمریکایی واقع در لس آنجلس شیر فاسد را به نوعی لباس سازگار با محیط زیست تبدیل کرده است که بوی خوبی دارد و شباهتی به بوی شیر فاسد ندارد. پیش از این نیز […]

یک استارتاپ امریکایی از شیر فاسد نوعی پوشاک زیست تخریب پذیر تولید کرده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، یک استارتاپ آمریکایی واقع در لس آنجلس شیر فاسد را به نوعی لباس سازگار با محیط زیست تبدیل کرده است که بوی خوبی دارد و شباهتی به بوی شیر فاسد ندارد.

پیش از این نیز شاهد تغییراتی در صنعت پوشاک و چرم بودیم که در آن برخی استارتاپ ها توانسته بودند از کاکتوس و آناناس چرم تولید کنند. این استارتاپ به نام Mi Terro   با استفاده از بیوتکنولوژی توانسته مواد غذایی فاسد را به الیاف پایدار و زیست تخریب پذیر تبدیل کند. این فناوری می‌تواند در آینده به جای پلاستیک در صنایعی مانند پزشکی و بسته بندی استفاده شود. از طرفی سالانه ۱۲۸ میلیون تن شیر فاسد می‌شود که به وسیله آن ۳.۳ میلیارد تن گاز گلخانه‌ای نیز به وجود می آید.

مدیرعامل شرکت Mi Terro می گوید: در بازدید از دامداری عموی خود در سال ۲۰۱۸ متوجه شدم که مقدار زیادی شیر در این دامداری فاسد میشود و در مقیاس جهانی این مقدار بسیار زیاد خواهد بود. پس از آن این شرکت با کمک شیمیدانها توانست روشی را طراحی کند که در آن بخش هایی از شیر فاسد به پروتئین تبدیل شود. این پروتئین ها می‌توانند با تبدیل به الیاف و نخ برای ساخت تیشرت های زیست تخریب پذیر مورد استفاده قرار گیرند.

 لباس های ساخته شده از شیر بسیار نرم تر از پنبه بوده همچنین با خاصیت ضد چروک بودن می‌تواند دمای بدن را تنظیم کند. همچنین الیاف این پیراهن شامل ۱۸ اسید آمینه است که می تواند پوست را تغذیه کنند. در مرحله تولید پروتئینی و تسویه خودکار فناوری ابداعی کمک می کند مولکولهای پروتئین از باکتریهای شیر فاسد جدا شود. این پروتئین ها برای تشکیل الیاف و نخ و تولید لباس استفاده می شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال