بازوبندی که می‌تواند حرکات دست را تشخیص دهد

بازوبند طراحی شده توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا حرکات دست کاربر را تشخیص می دهد. دستکشهای مجهز به حسگر و همچنین سیستم‌های بینایی رایانه‌ای بسیاری توسعه داده شده که قادر هستند حرکات دست افراد را تشخیص دهند. اما دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیا فناوری نوینی را جایگزین کردند که مزایای آن نسبت به دیگر فناوری‌ها برتر است. […]

بازوبند طراحی شده توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا حرکات دست کاربر را تشخیص می دهد. دستکشهای مجهز به حسگر و همچنین سیستم‌های بینایی رایانه‌ای بسیاری توسعه داده شده که قادر هستند حرکات دست افراد را تشخیص دهند. اما دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیا فناوری نوینی را جایگزین کردند که مزایای آن نسبت به دیگر فناوری‌ها برتر است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، در سیستم‌های بینایی رایانه‌ای کاربر می بایست دست خود را به طور واضح نشان داده و همچنین در این فناوری ها نگرانی هایی در مورد حریم خصوصی نیز وجود داشته که مربوط به نشان دادن چهره فرد در فیلم بوده است. همچنین دستکش های الکترونیکی نیز بسیار بزرگ و شکننده بوده و امکان استفاده آن ها در تمامی موقعیت ها وجود نداشته است.

بازوبند ساخته شده توسط محققانه کالیفرنیایی یک لایه نازک مجهز به تراشه رایانه ای است که دور بازی کاربر بسته شده و پس از آن قادر است حرکات دست کاربران را تشخیص دهد. حسگر های الکتریکی تعبیه شده در باند بازوبند می‌تواند از ۶۴ نقطه مختلف از بازو سیگنال های عصبی را دریافت کند. این داده ها به ساخت یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی کمک می کند تا الگوها را با حرکات مرتبط همراه کند. از آن به بعد حتی فکر حرکات نیز توسط سیستم و مطابقت با الگوی سیگنال آموخته شده پیش بینی می شود.

 در حال حاضر این سیستم با یادگیری هوش مصنوعی قادر است ۲۱ حرکت مختلف مانند مشت کردن، بالا بردن انگشت شست و یا صاف نگه داشتن دست و … را پیش بینی کنند. همچنین این فناوری قادر است تا آموزش های داده شده را به طور خودکار به روز رسانی کند. تمامی پردازش ها در مورد تراکنش انجام شده و داده های مربوط به این فناوری در سیستم ابری نیز منتقل نخواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال