سیستم هوش مصنوعی که می تواند نژاد و سن را از روی عکس تشخیص دهد

محققان با آموزش سیستم هوش مصنوعی وی را قادر ساخته اند تا از روی تصویر سن و نژاد هر فرد را تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان سیستم عصبی در آلمان نوعی الگوریتم هوش مصنوعی را توسعه دادند که در آزمایشات خود توانسته است سن و قومیت فرد را با کمک تصویر […]

محققان با آموزش سیستم هوش مصنوعی وی را قادر ساخته اند تا از روی تصویر سن و نژاد هر فرد را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان سیستم عصبی در آلمان نوعی الگوریتم هوش مصنوعی را توسعه دادند که در آزمایشات خود توانسته است سن و قومیت فرد را با کمک تصویر شناسایی کند. مهندسان نورو انفورماتیک میگویند با وجود دقت بالای الگوریتم هنوز مشخص نشده است که هوش مصنوعی بیشتر از کدام ویژگی چهره استفاده می کند. لارنس بیس کات یکی از محققان پروژه در مورد این شبکه عصبی می گوید: در این سیستم ۱۱ سطح شبکه عصبی وجود دارد که هر کدام از آنها با چندین هزار عکس چهره با شرایط مختلف آموزش دیده شده اند. این تصاویر به عنوان داده به این سیستم عصبی وارد شدند و  این سیستم تلاش می‌کند تا با استفاده از اطلاعات رسیده ارزیابی سن را به خوبی انجام دهد.

محققان این پروژه تصاویر را بر اساس سن مرتب کرده و آن را به عنوان داده وارد سیستم کردند. همچنین هوش مصنوعی به گونه ای آموزش دیده است تا ویژگی‌های یک عکس را به عکس دیگر ارتباط ندهد و تنها به ویژگی هایی که در عکس ها تغییر داده شده است دقت کند. در این سیستم ویژگی های متغیر از یک تصویر به تصویر دیگر مانند رنگ چشم اندازه دهان و مدل بینی محو شده‌اند اما در عوض بر روی ویژگی هایی که به آرامی در صورت تغییر می کنند متمرکز شده اند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال