جرقه الکتریکی می تواند تومورهای مغزی را نابود کند

محققان در تحقیقات اخیر خود توانستند نابودی سلول های تومور مغزی را با استفاده از میدان الکتریکی و قدرت آن اثبات کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وجود سیستم دفاعی در مغز درمان تومورها را با مشکل مواجه می کند. به همین دلیل دانشمندان تلاش دارند تا از میدان های الکتریکی استفاده […]

محققان در تحقیقات اخیر خود توانستند نابودی سلول های تومور مغزی را با استفاده از میدان الکتریکی و قدرت آن اثبات کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وجود سیستم دفاعی در مغز درمان تومورها را با مشکل مواجه می کند. به همین دلیل دانشمندان تلاش دارند تا از میدان های الکتریکی استفاده کنند. همچنین آنها توانستند این روش را در آزمایشگاه بطور موفقیت آمیز نشان دهند.

در این روش از انرژی الکتریکی برای از بین بردن تومورعای مغزی بطور انتخابی استفاده میشود. مزیت آن نیز سالم ماندن دیگر سلول های سالم است. در عین حال از این روش می توان برای باز کردن ید خونی مغز نیز استفاده کرد تا درمان از طریق شیمی درمانی نیز به شما موثرتری انجام شود.

پژوهشگران دانشگاه ساسکاچوان از فناوری برای درمان سرطان در بخش های مختلف بدن با کمک جریان های الکتریکی استفاده کردند. یکی از این فناوری ها الکتروپوراسیون برگشت ناپذیر نانونایف است. این دستگاه برای از بین بردن تومورهای نرم و دور از دسترس مانند لوزالمعده استفاده می شود. دیگری نیز الکتروپوراسیون برگشت ناپذیر با فرکانس بالا است. در این دو فناوری با استفاده از جریان الکتریکی می توان سلول های سرطانی را بطور انتخابی مورد هدف قرار داد. در این دستگاهها الکترودهای وجود دارد که در تومور قرار می‌گیرند.

این محققان برای آزمایش این فرایند از میدان های الکتریکی با فرکانس های مختلف استفاده کردند. پس از آن نیز سالم بودن سلول ها بررسی شد. در این آزمایش مشخص شد آستانه کشندگی سلول های سرطانی نسبت به سلول های سالم بطور قابل توجهی کمتر است که می توان برای درمان بطور انتخابی آنها را مورد هدف قرار داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال