یک ساعت طبیعت گردی می تواند عملکرد مغز را بهبود ببخشد

محققان از دانشگاه ماکس پلانک اخیراً تحقیقات جدیدی را انجام داده اند که نشان می‌دهد پیاده روی در طبیعت می تواند اثرات مثبت روی مغز و بخش خاصی از آن که به استرس ارتباط دارد داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تنها یک ساعت طبیعت گردی می تواند روی بخشی از […]

محققان از دانشگاه ماکس پلانک اخیراً تحقیقات جدیدی را انجام داده اند که نشان می‌دهد پیاده روی در طبیعت می تواند اثرات مثبت روی مغز و بخش خاصی از آن که به استرس ارتباط دارد داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تنها یک ساعت طبیعت گردی می تواند روی بخشی از مغز که با استرس در ارتباط است اثر بگذارد. بشر قدیم همواره در محیط های با مناظر طبیعی و جنگلی سپری کرده است و اجداد ما در محیط های روستایی همراه با مناظر طبیعی زندگی کرده‌اند. در حالی که شهرها به رغم مزایای فراوان باعث فشار روی سلامت روان می شوند. به طوری که تحقیقات اخیر نشان می دهد زندگی در محیط های شهری خطر ابتلا به اضطراب و افسردگی و دیگر مشکلات روانی را افزایش میدهد.

البته پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود راه حلی را برای این موضوع پیشنهاد کرده اند. بازدید از طبیعت حتی بصورت مختصر نیز می تواند موثر باشد. این اقدام علاوه بر فواید مهم سلامت روحی و جسمی باعث بهبود بیماری هایی نظیر فشار خون، اضطراب و افسردگی و همچنین کیفیت خواب و تمرکز خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال