ایده جالب استارتاپ امریکایی برای حل معضل گرمایش زمین

یک استارتاپ آمریکایی قصد دارد از طریق روش جالبی با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی مبارزه کند. این استارت آپ یک کارخانه تولید سوخت راه اندازی می‌کند تا بتواند ضایعات چوبی بلا استفاده را به عنوان ضایعات کشاورزی بسوزاند. این کارخانه با جذب دی اکسید کربن موجود در محیط و از بین بردن […]

یک استارتاپ آمریکایی قصد دارد از طریق روش جالبی با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی مبارزه کند. این استارت آپ یک کارخانه تولید سوخت راه اندازی می‌کند تا بتواند ضایعات چوبی بلا استفاده را به عنوان ضایعات کشاورزی بسوزاند. این کارخانه با جذب دی اکسید کربن موجود در محیط و از بین بردن آن به حل این موضوع کمک خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Mote در آمریکا قصد دارد ضایعات کشاورزی را که در برخی نواحی این منطقه به عنوان زباله شناخته می شود از بین ببرد. این تکه های چوب و میوه‌های بلا استفاده تا ۱۵۰۰ درجه فارنهایت گرم شده تا هیدروژن و دی اکسید کربن را آزاد کنند.

 این شرکت از طریق فرایندهای شیمیایی اکسید کربن را جدا کرده و به اعماق زمین و سفره های آب شور و چاههای نفت ارسال می‌کند. هیدروژن نیز می تواند در وسایل حمل و نقل به عنوان سوخت بدون آلودگی مورد استفاده قرار بگیرد. در این روش نیاز است تا کربن جذبی گیاهان ذخیره شود. از طرفی برای تامین هزینه‌های بالای این روش نیز نیاز است تا هیدروژن به دیگر شرکت ها فروخته شود. این شرکت آمریکایی می گوید فرایند جالب این شرکت تبدیل توده های زباله به هیدروژن و ذخیره کربن است.

 پیش از این نیز دانشمندان از این روش برای جداسازی و جذب کربن و مبارزه با گرمایش زمین استفاده کرده بودند. به طوری که در بلند مدت می توان به کاهش گازهای گلخانه ای موجود در آن امیدوار بود. به گفته دن سانچز از آزمایشگاه حذف کربن دانشگاه کالیفرنیا روش پیشنهادی این شرکت آمریکایی بسیار دشوار و پرهزینه خواهد بود. زیرا به تصفیه دقیق ضایعات و همچنین جداسازی گاز در هنگام سوختن نیاز است. از طرفی جمع‌آوری این ضایعات نیز بسیار پر هزینه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال