محقق ایرانی ایمپلنت مغزی از بین برنده تومور سرطانی ابداع کرد

دکتر حامد آرامی بهمراه تیمی از محققان دانشگاه استنفورد نوعی ایمپلنت بی سیم ساخته اند که می تواند از طریق سیگنال های الکتریکی تومورهای سرطانی را از بین ببرد. این سیگنالها با رسیدن به ایمپلنت مغزی به نور مادون قرمز تبدیل می شوند که باعث فعال شدن نانوذرات اطراف تومور خواهد شد. گرمای تولید شده […]

دکتر حامد آرامی بهمراه تیمی از محققان دانشگاه استنفورد نوعی ایمپلنت بی سیم ساخته اند که می تواند از طریق سیگنال های الکتریکی تومورهای سرطانی را از بین ببرد. این سیگنالها با رسیدن به ایمپلنت مغزی به نور مادون قرمز تبدیل می شوند که باعث فعال شدن نانوذرات اطراف تومور خواهد شد. گرمای تولید شده توسط نانوذرات می تواند ظرف ۱۵ روز تومور مغزی در موش ها را از بین ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایمپلنت مغزی طراحی شده توسط دانشمند ایرانی از نور فروسرخ برای از بین بردن تومورها استفاده می کند تا نانوذرات را فعال کند. این فرایند در ۱۵ جلسه ۱۵ دقیقه انجام خواهد شد. ایمپلنت مغزی ابداعی باید بین پوست و جمجمه قرار بگیرد، سپس با افزایش ۵ درجه ای گرما، سلولهای سرطانی را بدون آسیب به بافت های دیگر بافت مغزی از بین میبرد.

این روش که به روش درمان فتوترمال نامیده میشود، تاکنون تنها در عمل جراحی مورد استفاده قرار گرفته است. محققان این پروژه از ایمپلنت ساخته شده برای تومور موش ها استفاده کردند. موش هایی که با این روش تحت درمان بودند تا سه برابر عمر بیشتر نسبت به آنهایی که بدون ایمپلنت درمان شدند، داشتند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال