محقق ایرانی توانست به دارویی برای درمان موثر بیماری کرونا دست یابد

علی میر عظیمی، به همراه جمعی از محققین در انستیتو کارولینسکا سوئد توانستند به درمان دارویی برای بیماری کووید-19 دست پیدا کنند. این دارو به طور موثری در درمان و مبارزه با این ویروس موثر است. آنچه که این محقق ایرانی می گوید: انقلابی در درمان ویروس کرونا در راه خواهد بود. به گزارش سرویس […]

علی میر عظیمی، به همراه جمعی از محققین در انستیتو کارولینسکا سوئد توانستند به درمان دارویی برای بیماری کووید-19 دست پیدا کنند. این دارو به طور موثری در درمان و مبارزه با این ویروس موثر است. آنچه که این محقق ایرانی می گوید: انقلابی در درمان ویروس کرونا در راه خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این تیم پزشکی با بررسی های خوئ در مورد این ویروس به نتایج امیدبخش برای درمان این بیماری دست پیدا کرده اند. ویروس کرونا به دلیل برجستگی های تاج مانند از جنس پروتئین معروف است. ایین برجستگی ها همان پروتیین های S یا اسپایک هستند که با تقسیم بندی در سه گروه در نهایت به برجستگی تبدیل می شود.

ویروس از طریق همین برجستگی خود را به پروتئینی به نام ACE2 در بدن متصل کرده و با تزریق RNA و تمام ژنوم خود آن را عفونی می کند. داروی ساخته شده توسط این محقق ایرانی و همکاران سوئدی اش به شکل قابل توجهی مانع از اتصال ویروس به دیگر سلول ها می شود. در این دارو که از پروتئین ساختگی ACE2 تشکیل شده، توان ویروس را برای آلوده کردن سلول های ساختگی میگیرد و ویروس تمام وقت خود را صرف این آنزیم ساختگی می کند. از  این دارو که APN01 نام دارد، به عنوان انقلابی در درمان کرونا یاد شده است.

این دارد محله تست بر روی 82 بیمار را پشت سر گذاشته و دو مرحله از تحقیقات تا تولید انبوه باقی مانده است. اکنون کمپانی بیوتکنولوژی Aperion Biologics در چین قصد دارد در مراحل اولسا این دارو را روی بیماران چینی تست کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال