انفجار موتور موشک قدیمی روسی در مدار زمین و تولید ابر جدیدی از زباله های فضایی

انفجار موتور موشک مربوط به روسیه در مدار زمین موج جدیدی از زباله‌های فضایی را ایجاد کرده است که برخی قطعات آن در حال ردیابی هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در اثر انفجار یک موتور موشک قدیمی روسی ابری از زباله های فضایی در مدار زمین ایجاد شد. این انفجار در […]

انفجار موتور موشک مربوط به روسیه در مدار زمین موج جدیدی از زباله‌های فضایی را ایجاد کرده است که برخی قطعات آن در حال ردیابی هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در اثر انفجار یک موتور موشک قدیمی روسی ابری از زباله های فضایی در مدار زمین ایجاد شد. این انفجار در تاریخ ۱۵ آوریل انجام گرفت و زباله های مربوط به آن در حال ردیابی هستند.

آناتولی زاک، روزنامه نگار در مورد این شیء منفجر شده در وبسایت خود به نام RussianSpaceWeb.com نوشته است: این شیء مربوط به موتور اولاژ یک موشک فضایی روسی است که در سال ۲۰۰۷ توانست 3 ماهواره روسی را به مدار زمین ارسال کند. این موتورهای موشک نسبتاً کوچک دارای سوخت مستقل بوده و امکان روشن شدن آن در زمان قرارگیری موشک در وضعیت گرانش صفر وجود دارد.

جاناتان مک داول اختر فیزیک دان و ردیاب ماهواره ای در مرکز اخترفیزیک هاروارد می‌گوید: ماهواره های گلوناس روسی با کمک موشک پروتون روسیه به فضا ارسال شده بودند که در آن دو موتور کوچک اولاژ وجود داشت. در توییت منتشر شده توسط این اختر فیزیک دان در این مورد توضیحات کافی داده شده است. وی میگوید: این موتورها وظیفه شتاب موشک مادر را بر عهده دارند تا سوخت تقویت کننده ها در مخازن برای راه اندازی مجدد موتور حفظ شود. در حال حاضر تعداد موتور های اولاژ موجود در مدار زمین ۶۴ عدد است که با انفجار اخیر حدود ۵۴ مورد از آنها منفجر شده اند. این که این موتورها در زمان پرتاب امکان استفاده کامل از تمام پیشرانه خودر را ندارند متاسفانه در سالهای دهه های بعد منفجر شده و زباله های فضایی در مدار ایجاد می کنند.

طبق توییت دیگر مک داول اکنون بقایای این موتور منفجر شده در مدت طولانی پس از انفجار وارد جو زمین شده و خواهد سوخت. او در انتهای توییت علاوه بر قابل پیش‌بینی بودن این رویداد آن را بسیار تاسف بار خواند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال