فوران آتشفشان زیر آب یک جزیره جدید در ژاپن به وجود آورد

گارد ساحلی ژاپن اخیرا از بالا آمدن یک جزیره جدید در سواحل این کشور خبر داده است. به نظر می‌رسد فوران آتشفشان زیر آب باعث ایجاد این جزیره کوچک شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جزیره جدیدی در سواحل ژاپن ظاهر شده که نتیجه فوران آتشفشان زیر آب است. کل کشور […]

گارد ساحلی ژاپن اخیرا از بالا آمدن یک جزیره جدید در سواحل این کشور خبر داده است. به نظر می‌رسد فوران آتشفشان زیر آب باعث ایجاد این جزیره کوچک شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جزیره جدیدی در سواحل ژاپن ظاهر شده که نتیجه فوران آتشفشان زیر آب است. کل کشور ژاپن از ۶۸۰۰ جزیره تشکیل شده و این عضو جدید نیز یک خشکی به شکل سی است که قطر آن به یک کیلومتر خواهد رسید.

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد جزیره مورد نظر در ۵۰ کیلومتری جنوب ایوو جیما پس از فوران آتشفشانی کشف شد. پیش از این نیز گارد ساحلی فعالیت‌های آتشفشانی را همزمان با ایجاد توده بخار و گاز تا ارتفاع بیش از ۱۵ کیلومتر گزارش کرده بود. پس از آن نیز بازرسی های انجام شده توسط این گارد موجب کشف یک سنگ بزرگ آتش فشانس شناور در دریا شد. طبق گزارشی که فوربز منتشر کرده به نظر می‌رسد جزیره مورد نظر همان قله آتشفشان فوکوتوکو-اوکانوبا است که در زیر آب در حال فعالیت است.

آتشفشان های موجود در زیر دریا همانند آتشفشان های موجود در خشکی هستند. با این تفاوت که فوران آتش فشان ها در زیر دریا هنگام عبور از سطح دریا پوسته جدید ایجاد می کنند که نتیجه آن تشکیل جزایر آتشفشانی است. البته این مورد در ژاپن اتفاقی معمولی به نظر می رسد. از سالهای ۱۹۰۴ تا ۱۹۱۴ و در سال ۱۹۸۶ جزایر جدیدی در ژاپن به همین دلیل تشکیل شدند. البته پس از مدتی به دلیل فرسایش همگی آن‌ها مجدد به زیر آب رفتند. با توجه به ادامه فوران آتشفشان کنونی ممکن است پوسته ایجاد شده آنچنان قوی باشد که بتواند یک جزیره دائمی تشکیل دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال