تجزیه و تحلیل فاضلاب می تواند اپیدمی بعدی را پیش بینی کند

محققان می گویند اپیدمی بعدی از طریق فاضلاب قابل پیش بینی است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان تجزیه و تحلیل آب های فاضلاب معتقدند نظارت بر فاضلاب ها همانند یک سیستم هشدار عمل کرده و امکان تشخیص اپیدمی بعدی را فراهم کند. مطالعه مربوط به اپیدمولوژی مبتنی بر فاضلاب که در […]

محققان می گویند اپیدمی بعدی از طریق فاضلاب قابل پیش بینی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان تجزیه و تحلیل آب های فاضلاب معتقدند نظارت بر فاضلاب ها همانند یک سیستم هشدار عمل کرده و امکان تشخیص اپیدمی بعدی را فراهم کند.

مطالعه مربوط به اپیدمولوژی مبتنی بر فاضلاب که در آن محققانی از دانشگاه بانگور و آژانس امنیت بهداشت بریتانیا حضور داشتند نشان می دهد فاضلاب های بررسی شده مربوط به ۱۰ شهر حاوی آفت کش ها، داروها و ویروس های بیماری زا هستند.

این محققان برای تحقیق نمونه های خود را طی ۲۴ ساعت و در فواصل زمانی مختلف در طول ۹ روز جمع آوری کردند. تجزیه و تحلیل نمونه ها نیز روزانه و با روش طیف سنجی جرمی انجام گرفت. نمونه های جمع آوری شده برای شناسایی ویروس های سارس-کوو۲ و نوروویروس و آدنوویروس نیز بررسی شدند.

محققان در این تحقیق با کمک روش های حساس تجزیه و تحلیل توانستند عبور ماده دارویی عبور کرده از بدن انسان و یا مستقیم راه یافته به فاضلاب را تشخیص دهند.

آنها متوجه شدند مواد شیمیایی مانند آفت کش ها که درون فاضلاب وجود دارد توسط انسان بلعیده شده اند یا مربوط به زمین های کشاورزی هستند.

پروفسور باربارا هوردن، از مرکز تحقیقات و موسسه پایداری دانشگاه باث و رهبر این پروژه در این مورد می گوید: اغلب مردم با شروع یک بیماری از استامینوفن استفاده می کنند. به همین دلیل افزایش مصرف این دارو می تواند نشان دهنده شیوع یک بیماری عفونی در آینده باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال