اپل به احتمال 40 درصد نتفلیکس را خریداری خواهد کرد

موجودی حساب 256 میلیارد دلاری ممکن است باعث بی‎قراری مدیرعامل اپل تیم‎کوک شود. سهام‎داران اپل خواهان کاهش این پس‎انداز نقدی بوده و می‎خواهند به نحوی به کار گرفته شود. اپل 211.2 میلیارد دلار از این پول را در برنامه بازخرید سهام هزینه کرد که خود باعث شد مبلغ 50 میلیارد دلار دیگر به این مقدار […]

موجودی حساب 256 میلیارد دلاری ممکن است باعث بی‎قراری مدیرعامل اپل تیم‎کوک شود. سهام‎داران اپل خواهان کاهش این پس‎انداز نقدی بوده و می‎خواهند به نحوی به کار گرفته شود. اپل 211.2 میلیارد دلار از این پول را در برنامه بازخرید سهام هزینه کرد که خود باعث شد مبلغ 50 میلیارد دلار دیگر به این مقدار افزوده شود و کل موجودی به 300 میلیارد دلار افزایش یابد. در سه‎ماهه‎ی اول سال جاری میلادی، این شرکت آمریکایی 10 میلیون دلار به سهام‎داران خود برگرداند که 3.2 میلیارد دلار آن بابت سود و 7 میلیارد دلار آن بابت بازخرید سهام بوده است.

برخی از مدیران مالی مهم این شرکت خواهان این هستند که اپل از این پول برای خرید شرکت مهمی استفاده کند. یکی از تحلیل‎گران Citibank به نام جیم سووا طی یادداشتی با عنوان “مقابله با مشکلات مربوط به سرمایه‎نقدی بیش از حد” به مشتریان نوشت که کاهش مالیات 10 درصدی می‎تواند سبب شود که اپل 90 درصد نقدینگی خود را به خاک آمریکا بازگرداند.

در این یادداشت، سوووا فهرستی از شرکت‎های هدف اهالی کوپرتینو را قید کرد. او بر مواردی مانند همخوانی‎های استراتژیک و تاثیر جهانی خرید هر یکی از شرکت‎ها و اثرگذاری به خصوص خرید یک شرکت بر سهام اپل تاکید داشته است. در پایان، این تحلیل‎گر از هفت شرکت اسم برده است. در بالای لیست شرکت استریم ویدئوی نتفلیکس قرار دارد. سووا محاسبه می‎کند که اپل 40 درصد احتمال دارد این شرکت را خریداری کند. مورد بعدی دیزنی است. این تحلیل‎گر خرید دیزنی را 25 درصد می‎داند تا به دنبال آن اپل صاحب غول دنیای سرگرمی شود.

اسامی دیگر شرکت‎هایی که در این فهرست آورده‎ شده‎اند عبارتند از Hulu، Activision Blizzard، Electronic Arts، Take-Two Interactive  و تسلا. به گفته سووا، شانس خرید این کمپانی ها توسط اپل برابر با 10% یا کمتر از آن است. سووا در یادداشت خود اضافه می‎کند که بهترین اقدامی که اپل می‎تواند با پول خود انجام دهد این است که یک سوم آن را صرف خرید یک شرکت مهم کند و سایر آن برای بازخرید سهام خرج شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال