رودخانه های باستانی سرنخ وجود حیات در مریخ هستند

دانشمندان با کمک داده های ماهواره ای و معادلاتی که از آن برای محاسبه جریان رودخانه در زمین استفاده می کنند، اعلام کردند احتمالا رودخانه های مریخ در قدیم میزبان حیات بودند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر تنها اجزای باقی مانده از رودخانه ها و دریاچه های باستانی در […]

دانشمندان با کمک داده های ماهواره ای و معادلاتی که از آن برای محاسبه جریان رودخانه در زمین استفاده می کنند، اعلام کردند احتمالا رودخانه های مریخ در قدیم میزبان حیات بودند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر تنها اجزای باقی مانده از رودخانه ها و دریاچه های باستانی در مریخ همین مسیرها و دهانه های برخوردی هستند. از طرفی بزرگترین قمر زحل یعنی تایتان هنوز هم میزبان رودخانه هایی از متان مایع است.

تلاش های دانشمندان برای یافتن شواهدی از رودخانه ها در جهان و منظومه شمسی ادامه داشته است. در این بین زمین شناسان موسسه فناوری ماساچوست برای اندازه گیری شدن جریان رودخانه ها تکنیک جدیدی را ابداع کردند. به گفته آنان مشاهدات ماهواره ای و معادلاتی که در زمین برای محاسبه سرعت حرکت رودخانه استفاده میشود می تواند ویژگی رودخانه ها را آشکار کند.

اگرچه امکان مطالعه رودخانه ها به صورت حضوری وجود ندارد اما با روش جدید می توان احتمالاتی در مورد رفتار رودخانه ها بیان کرد. تیلور پرون و آیدا گرین، از واحد علوم زمین و جو در موسسه MIT در این مورد می گویند: مورد هیجان انگیز در مورد تایتان فعال بودن آن است. با تکنیک جدید می توان یک پیشبینی واقعی از مکانی داشته باشیم که به مدت طولانی امکان دریافت اطلاعات از آن وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال