اندروید ۱۲ به عنوان جدیدترین سیستم‌عامل موبایلی گوگل منتشر شد

اندروید ۱۲ به عنوان جدیدترین سیستم ‌عامل موبایلی گوگل منتشر شد. اما هنوز به طور عمومی در دسترس کاربران قرار نگرفت و اکنون تنها سورس کد اندروید ۱۲ در پروژه متن باز اندروید در دسترس قرار دارد. کاربران و همچنین دارندگان گوشی پیکسل گوگل طی هفته های آینده می‌توانند از این سیستم عامل جدید استفاده […]

اندروید ۱۲ به عنوان جدیدترین سیستم ‌عامل موبایلی گوگل منتشر شد. اما هنوز به طور عمومی در دسترس کاربران قرار نگرفت و اکنون تنها سورس کد اندروید ۱۲ در پروژه متن باز اندروید در دسترس قرار دارد. کاربران و همچنین دارندگان گوشی پیکسل گوگل طی هفته های آینده می‌توانند از این سیستم عامل جدید استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در صورت انتشار اندروید 12 گوشی های پیکسل پیکسل 3A، پیکسل 4، پیکسل 4A، پیکسل 4A 5G، پیکسل 5 و پیکسل  5Aمی توانند از این سیستم عامل استفاده کنند. همچنین به گفته این شرکت گوشی های گلکسی سامسونگ، وان پلاس، اوپو، ریلمی، تکنو، ویوو و شیائومی نیز تا پایان سال میلادی می توانند از اندروید ۱۲ بهره‌مند شوند.

گوگل جزئیات مربوط به اندروید ۱۲ را چند ماه گذشته اعلام کرده بود به گفته گوگل زبان برنامه نویسی اندروید ۱۲ متریال یو (Material You) خواهد بود که در آن احتمالاً تمامی آیکون ها بزرگ تر و برجسته تر و رنگی تر خواهند بود. این موضوع به گفته گوگل یک تغییر بزرگ محسوب می شود. همچنین از دیگر ویژگی این سیستم عامل می‌توان به تغییر رنگ قالب آن بر اساس پس زمینه اشاره کرد. به طوری که اندروید ۱۲ با استخراج رنگ های اصلی و فرعی میتواند رنگ های مربوط به قالب سیستم را تغییر دهد. از دیگر قابلیت های مربوط به اندروید ۱۲ می توان به دکمه های بزرگتر، انیمیشن های جدید و دیگر گزینه های امنیتی اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال